Is een Omega Speedmaster haalbaar voor 1200 euro?

Voortbordurend op een eerdere vraag van mijzelf, namelijk het verkopen van instaphorloges om een zo mogelijk een klassieker aan te schaffen, vroeg ik mij af of een fatsoenlijke gebruikte Speedmaster voor 1200 euro (mijn geschatte budget) haalbaar is, of wordt er dan hard gelachen?

een willekeurige Speedmaster is zeker haalbaar (gebruikte Reduced of Date bijvoorbeeld), een Speedmaster Professional niet

1 like

Inderdaad dat wordt een reduced of date… Zelfs een mark 2 vind je niet meer onder de 1500 (en dan heb je al geluk) voor een professional moet je toch echt rekenen met 2000 of 1800 voor een afgetrapte vrees ik…

Recent is er op het forum voor een bodemprijs verkocht omdat er sprake was van inruil. Ook ik kijk en zoek al geruime tijd maar denk dat je beter een wat ruimer budget aan kunt houden en rustig kan gaan zoeken.
Het zal iig lastig gaan worden.

Professional voor 2000 gaat je niet lukken denk ik. Reken voor een complete pro (met papieren etc) maar op minimaal 2200.

Misschien toch maar even door sparen? Als je echt iets wilt kan dat. Wou zelf eerst een klokje voor rond de 1000 kopen, maar toch even nagedacht en langer gespaard voor mn grail die wel 3 keer mijn eerdere budget was.

Met een beetje zoeken is een gewoon model zonder box of papieren hiervoor wel haalbaar.

Tip van de dag: kijk eens bij GK watches.
Edit: sorry, was duurder dan ik dacht, maar wel compleet en lijkt bijna NOS.

De suggestie van een Speedmaster Reduced die wordt gedaan is in mijn ogen toch iets heel anders als een Speedmaster Pro.
Waarom? Allereerst de kastmaat, 37 tegen 41,5, dan het uurwerk, in een Reduced zit een 2892 met een chronomodule van Dubois Depraz. Altijd automaat. Mooi maar iets heel anders als een Pro, hier tikt een Lemania handopwinder in. Wat mij betreft is een Reduced gewoon een chrono die toevallig Speedmaster heet, en de Pro de echte Moonwatch dus Speedmaster, mét alle historie.

Het was geen suggestie, maar een antwoord op de vraag. Er staat niet welke Speedmaster TS bedoelt. De enige modellen die in het budget passen, zijn de reduced en date.

1 like

Een (paar) jaar geleden misschien, maar als er nu een voor die prijs wordt aangeboden, moet je heel snel zijn hoor…

ik betaalde 14 jaar geleden al 1340 euro (2950 gulden) voor een toen 1 jaar oude Pro. De 2dehands prijzen zijn samen met de rap gestegen nieuwprijs meegelift.

Zelfs een mark II is moeilijk. (Niet onmogelijk, heb ik vorige maand kunnen van profiteren :wink: )

Maar wat ik me kan herinneren met de reduced was dat er toch wat mee was om te servicen of zo.
Of was dat een broodje aap verhaal wat jaren geleden?
Die dingen waren echt niet zoveel waard toen.
Ik heb zelf nog zo,n schumacher gehad. Ik geloof dat ik er toen 6 of 700 voor betaalde

Zo’n Speedmaster zou toch moeten lukken

Heb deze paar jaar terug gekocht voor 1100 euro bij Clockwise,compleet met een verse servicebeurt

1 like

Iedereen tot nu toe hartelijk dank.
Ik dacht dar de reduced alleen een wat kleinere versie was maar ik begrijp dat er fundamentele verschillen zijn. Weer wat geleerd!
Ben er nog niet over uit of me dat in de weg staat.

Ik zou het niet doen. Koop dan de ‘echte’.

1 like

Als je een speedmaster koopt, koop dan een professional.

Als je een reduced koopt, wil je uiteindelijk toch een professional.

2 likes

Jup dit is precies hoe het zit :wink:

Begonnen met een reduced. Elke keer dat je naar het horloge kijkt denk je:

Hmmm dit is het toch niet…

1 like

Op marktplaats staat er nu eentje compleet met doos en papieren voor 1950. Heeft wel een onderhoudsbeurt nodig volgens de verkoper.

Overigens ben ik zelf ook begonnen met een reduced maar je merkt echt dat je die na een tijdje niet meer mooi gaat vinden. Wel een leuke om mee te beginnen daarentegen.