Is een Stemvork écht zo duur?

Ik zag onderstaande Bulova bij een opheffingsuitverkoop. Is deze echt zo bijzonder, gezien de vraagprijs? Sorry voor de kwaliteit, gsm door etalageruit met slecht licht.

Groeten,

Martin

volgens mij staat ebay vol met dat model, rond de 300 euro geloof ik!

Tja, er zijn maar weinig échte Spaceview Accutrons. De meeste (vooral op Ebay) zijn normale modellen ‘verbouwd’ tot Accutron (wijzerplaat eraf en met een ander wijzersetje).

Mocht je per se een echte originele willen, lees je dan vooral goed in. Ik kan je niet helpen verder, het Spaceview model heeft me nooit zo aangesproken…

Hmmm

Het leek me een typisch geval van ‘wel leuk’, omdat de techniek me aanspreekt, maar niet voor dát bedrag. Ik zag hem in de etalage en verbaasde me over het bedrag. Dit betreft trouwens wel een NOS examplaar.

Groeten,

Martin

Als het een NOS 214 uurwerk betreft kun je ook nog problemen ondervinden met de nieuwere typen batterijen (1,5 V i.p.v. 1,35 V).

Die prijs is veel te hoog. als je er één uit USA haalt word het veel goedkoper. ongeveer 250,- die batterij is vaak ook geen enkel probleem als je een goeie juwlier in de buurt hebt.

gegroet