Is er een dokter in de zaal? :)

Alvorens iets te slikken ga ik even dit uit testen. Dank aan Dr voor de deskundige uitleg. Ook de uierzalf en geen spinazie eten word getest. Alhoewwel ik afgelopen jaren geen spinazie at.Dit jaar 3 keer

1 like

Beste @RO3L, helaas heb ik dit tevens zo op mijn eigen pols. Erover gelezen hebbend kan dit veroorzaakt worden, doordat:

• 316L staal via gasovens of kolenovens wordt vervaardigd.
    De laatstgenoemde hebben ietwat verontreiniging in het staal, aangetoond bij metingen. Dit is dan wel meetbaar, maar nog méér voelbaar via lokale allergie en rode plekken op de pols.
1 like

Aha eindelijk een medeslachtoffer van dit euvel ( zeker als je horloge liefhebber bent en ze zelf niet kunt verdragen. Hoe heb jij het opgelost ? of is er geen oplossing

1 like

Gedeelde smart is halve smart. :hugs:

1 like

Zo we zijn eruit denk ik?
dus damesuurwerkje gewoon op binnenkant pols gelegd
na 5 minuten reactie huid

1 like

Ja @RO3L, de oplossing is, dat er geen oplossing voor is.
Er schiet niets anders over dan ‘gedeelde smart is halve smart.’

Ik besef me goed, dat dit een platitude is.
Er zit echter niets beters in het vat. :wink:

1 like

Thx en we houden de moed erin, want ernaar kijken is toch al iets. Pfff en hier op HF valt genoeg moois te zien.

Hee, wat gebeurt er met een NATO of Bund?

2 likes

@RO3L, de enige manier om iets uit te proberen, is het kopen van die plakbare ‘vilten rondjes’ (deze zijn voor deurklinken, zodat deze niet de muur verstieren), die te koop zijn bij de bouwmarkt.

Zo een vilten rondje plak je dan op de achterkant van de horlogekast. Misschien ishet dan wĂ©l “houdoe en bedankt” voor je allergieplekken, die rode rakkers 
 :sunglasses:

1 like

Ik ben geen arts, maar zijn dit niet simpelweg de ietwat rode afdrukken van het horloge? Dat heb ik ook met mijn horloges, zeker als deze wat strak beginnen te zitten. Vaak tegen het einde van de dag. Op basis van de foto’s zie ik niks geks.

Ik heb daarom mijn (stalen) band zo ingesteld dat deze 's ochtends te los zit om de pols, maar na een 15/30 minuten zit deze dan perfect.

Voor de goede orde: als het je zorgen baart kan het inderdaad nooit kwaad om een arts te raadplegen!

1 like

Als er iets van ijzer aan is dan begint het . Ik vind nato banden ook niet echt mooi. bund ook niet echt. Liefst staal, maar ja. bedankt voor tips

het dameshorloge weegt bijna niks en ligt op de foto er los op. dus het contact met metaal geeft reactie

1 like

Ok, helder. Dan heb ik niks gezegd!

1 like

Nog eens getest, dameshorloge erop gelegd, nu 8 minuten en begon te jeuken,zie resultaat.
Dus ipv Is er een dr in de zaal word het is er een psycholoog in de zaal voor morele bijstand :slight_smile:

3 likes

Ik heb geen rode afdrukken, dus of dat normaal is? Ik twijfel.

Dusssss
 Het lijkt mij dat het niet zozeer is dat @RO3L geen probleem heeft, het lijkt er eerder op dat jij ook een probleem hebt. Want da’s niet normaal, he? Zeker niet bij de temperaturen van vandaag de dag.

Dan heb je je antwoord. Dan is mijn vraag of dat bij 18 karaats goud nog steeds zo is (daar zit 25% ander metaal in, dus het kan nog steeds een probleem vormen), en mijn tweede vraag zou aan @anon53002072EV zijn: Die caseback van dat Breitlightℱ horloge van je, is die ook van metaal, of is dat ook Breitlightℱ?

1 like

Fantoom jeuk? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

zal eens goud op pols leggen , heb nog ergens een kilo liggen :slight_smile: nee ga eens proberen, ben benieuwd

2 likes

Als goud het doet dan kun je alleen nog een edelmetalen horloge dragen. Evengoed is het wel zo dat 18 karaats goud voor 75% uit goud bestaat en voor 25% uit andere metalen, dus daar kunnen mensen koper, zilver of nikkel in stoppen. Voor ik een gouden horloge kocht zou ik 'm eerst een kwartier op de pols gaan leggen, want ieders mix voor dat goud is in potentie anders.

Volledig carbon of materiaal zoals Breitlight is ook een optie mits de caseback ook van dat materiaal is.

Als zelfs de gesp een probleem is, hier op AliExpress vindt je plastic gespen. Daar zit nog wel een push pin in, maar daar zou je huid geen contact mee moeten hebben:

Die zijn er in 16, 19 en 20mm, bijvoorbeeld. Dus als je een carbon / breitlight / kunstof horloge zou kopen zou ik de gesp vervangen door iets van plastic. De normale Breitling gespen zijn DLC coated staal, vandaar. Als 18 karaat goud werkt, ja, dan gewoon een gouden horloge met lederen band en gouden gesp. :slight_smile:

1 like

thx, ik ga hier zeker iets mee doen; zowel goud test als de andere tips :+1:

1 like

Als het echt een metaal allergie is . Misschien een idee om de caseback te beplakken met iets .
Stukje tape oid

1 like