Is er een dokter in de zaal? :)

Zo daar gaan we weer. Persoonlijke gegevens
Man 66 jaar en geen allergieen, geen huidproblemen, dus redelijk normaal.
Heel mijn leven horloges gedragen op staal op leder etc, bij elke etalagewinkel stoppen en maar kijken van al dat moois. Op een bepaald moment droeg ik geen horloge meer ( waarom weet ik niet) Maar eens HF ontdekt kwam het verlangen terug en kocht ik er een paar. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een irriterende rode pols afdruk ervan. Titanium, anti allergie bandjes en ga zo maar door niets hielp.
Onlangs een klein en licht ( voor mijn pols van bijna 20 cm ) toch iets opnieuw gekocht. Gewoon niet strak aangedaan en ja hoor na tien minuten zit het horloge strak en staat het lekker rood in de binnenkant pols. duurt zeker half uur en dan is het weer weg. Ik weet niet wat?? vandaar is er een dokter in de zaal, of mensen met gelijke ervaringen. Tip is draag het heel los, maar dan schuift het naar de hand en daar kan ik niet tegen. Tattoeeren is geen optie :slight_smile: dank voor feedback

9 likes

Ik denk het horlogevirus :thinking:

13 likes

Nee getest en neg

5 likes

Klinkt alsof uw pols gewoon opzwelt, heb je er last van? Jeukt het ofzo?

Succes.

ja de pols word iets dikker ook al zat het horloge los op de pols en indd de rode plek jeukt dan enorm en trekt weg na 10 min en de rode plek na half uur alsook de afdruk

Getets geen allergien

Ook bij bv een lederen bandje word waar de gesp zit enorm rood met afdruk

Ziet er niet uit als allergische reactie .
Het is vrij normaal dat een bandje wat goed lijkt te zitten na een kwartiertje net te strak gaat zitten .
Die pols moet weer effe wennen denk ik :wink:

2 likes

Waarop? Want

Klinkt toch als een lokale allergische reactie. Kan ook door de olieresten of een coating komen. Blijkbaar is er een stofje waar je huid niet tegen kan.

Of inderdaad het

:joy:

3 likes

dan zou ik het ook hebben als ik het er los op leg, maar dan gebeurt er niks. de pols word net iets dikker en dan is het prijs

Band één gaatje losser :+1:

2 likes

dan schuif het horloge naar voren en daar kan ik niet tegen. Dat knobbeltje is bij mij niet echt dik. Ale nu komen de grappen zeker :rofl: :rofl:

5 likes

Van één gaatje in de snelverstelling?

1 like

Ja dan draait horloge rond of schuift naar voren

Je ziet de band afdruk in je pols staan? Dan is het toch overduidelijk te strak. Ik kan me voorstellen dat 1 hele schakel ene issue is. Maar je hebt over het algemeen wat micro adjustments op de clasp?

1 like

Ja , maar voordat die te strak komt is ze los en kan ze lichtjes heen en weer schuiven, na 10 min word pols iets dikker en komt de afdruk

1 like

Ik test altijd smorgens , enfin ben al bij huisarts geweesd die zei geen allergie, wel rare reactie

1 like

Andere pols al eens geprobeerd? Puur om te zien of je het daar ook krijgt misschien.

1 like

de afdruk is na half uur weg, maar het horloge is dan allang afgedaan van mijn pols anders verga ik van de jeuk

1 like