Is er een groei of logica in verzameling

Omdat dit topic toch een mooier foto verdient :slight_smile:

4 likes

Goede samenvatting van het geheel :+1:t2:
Voorts gaat het om het genieten van de hobby

1 like

Zit zelf ergens tussen 9 en 10 geloof ik. Best scary wat er de afgelopen twintig jaar allemaal doorheen gegaan is. Ben trouwens ook weer terug bij Seiko, kan zijn dat ik helemaal opnieuw begin … :joy:

5 likes

volg je hart, niet de kudde

en houd vast aan je doel (het is erg verleidelijk om je spaargeld tussentijds uit te geven aan een impuls horloge waarvoor je eigenlijk niet spaarde)

1 like

Haha! 1 klopt, zit zelf tussen 1 en 2 maar dankzij deze afbeelding misschien 2 maar overslaan en direct naar 3 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

ikzelf ben misschien wat atypisch dus misschien niet het allerbeste voorbeeld :sweat_smile:
maar ben erg kieskeurig, met alles.
kledij kopen bv. is een ramp want als de kleur van de naad mij niet aanstaat of een logootje teveel knap ik af :sweat_smile: ik ben zo iemand die zonder enige schaamte of jaloezie mijn Honda naast een Porshe parkeert.
Ik wil steeds waarde voor mijn geld en een goede deal is dan ook moeilijk af te slaan. tot hiertoe stelt mijn verzameling nog niet erg veel voor en ik heb al gemerkt dat de effectieve waarde van een horloge het horloge ook niet ‘meer waard maakt’ voor mij: mijn favoriete horloge is één van de goedkopere die ik heb. werken als Omega en Grand Seiko spreken me heel erg aan maar ik heb er nog geen enkele gezien dat ik zoiets heb van ‘wow die MOET ik hebben’. als die klik er niet is kan ik de aankoop niet verantwoorden aan mezelf.

1 like

Ik zie graag geld, dus als het weggaat moet ik overtuigd zijn. Is beetje hetzelfde dus.
Denk dat anders er hier al wel enkele horloges bij waren gekomen.

De tekening is wel scarry, maar die settel with “the one” wil dat dan zeggen dat het een Seiko moet zijn? :thinking:

nee zeker niet, ben daar vrij open minded in :grin: maar het zou zomaar een Seiko kunnen zijn, misschien heb ik ‘the one’ al maar besef ik het nog niet.
om maar te zeggen dat ‘groei’ voor mij persoonlijk geen gouden Rolex betekent

Ik denk dat de hobby voor iedereen anders is, verzamelen of een collectie opbouwen, of juist niet en spullen ook weer verkopen, en zoeken naar iets nieuws. Of gewoon 1 of 2 horloges voor een lange periode.