Sinds enkele weken heb ik de eerste voetstappen gezet in de wereld van de horloges.
Na enkele dagen al wat bandjes wisselen, want had er enkele straps bij gekregen.
Leer lijkt toch mijn voorkeur, maar had enkel 2 bruine bandjes, dus hop volgende aankoop bandjes kijken
Had ook geen nato, wou ik toch ook proberen dus snel dat er ook maar bij bestellen.
(Excuses voor de minder kwaliteit, maar warm kunstlicht is niet ideaal)
Echter is dit niet de reden van dit topic, de reden is dat ik vrees besmet te zijn met het virus
Hierdoor schuim ik dus regelmatig de verkoopsectie af en verdoe ik tijd met het kijken naar collecties, sites van horloge brands, âŠ
Ik weet vooral wat ik niet mooi vind en dat zijn de duikers en field horloges, maar ook daar waarschijnlijk uitzonderingen.
Enfin nu de vragen:
-Is er een soort van groei waar iemand doorgaat, in begin is er veel âknapâ, maar buiten het mooi vinden zal er toch ergens een next step zijn. Is dit dan naar de duurdere horloges gaan of is dit eerder naar ander type gaan, âŠ
-Waar betaal je dan voor als je die step up neemt, is dit de afwerking, comfort, binnenwerk, ⊠of is het in vele gevallen meer de ânaamâ?
-Merken die ik den bedenk als next step voor mij zijn: Nomos, CW, Tag, Breitling, misschien Omega of is dat nog een stap verder?
-Is een verzameling pas âcompleetâ als je verschillende types hebt of eerder verschillende merken? Zoals ik al aangeef zijn nu bv duikers niet mijn ding of is het dan zoeken naar die 1ne die je dan toch kan bekoren?
Veel vragen, veel te ontdekken of bekijk ik het veel te praktisch en is dit eerder een hobby van blingbling?