Is er een toekomst voor Eterna?

Er is natuurlijk niks mis met Sellita. Maar als ze betreft ontwerp niet kunnen onderscheiden en ook niet betreft technische kunstjes. Waarom zou je dan 1 moeten kopen?

Het is dat merk dat destijds verkocht werd bij Transavia aan boord, leek me wel een mooie botser voor op het werk :wink::muscle:

1 like

Dat merk bij Transavia? Swatch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:joy::joy::joy::wink:

1 like

Ik vrees dat het daarvoor te laat is, ik heb een jaar of 15 een vintage Eterna gedragen uit de tijd dat het merk nog echt wat voorstelde.
Laat ik die herinnering maar koesteren, ik zie verder geen toekomst meer in het merk.

2 likes

Ook wel wat innovatie de afgelopen jaren:

3 likes

Doet IWC dat niet zelfs bij horloges van 10k?

2 likes

Mijn Eterna Sonic Electronic ESA9162 die van mijn grootvader geweest is zal nooit de collectie verlaten…:blush:

1 like

UG bestaat nog steeds en komen binnenkort met iets bijzonders,… althans zo zien zij het. :wink:

1 like

Komt Universal Genèva weer terug? Reïncarnatie? Ben dan wel benieuwd welk groep er geld in heeft gepompt…

Is nog steeds van Stelux en sinds begin van dit jaar is de website weer actief en links en rechts wat berichten.

1 like

Ik ben benieuwd. Meestal vallen relaunches van legendarische merken tegen, althans dat is mijn ervaring. Maar ik heb Universal Genèva wel echt hoog zitten. Voor mijn gevoel destijds beetje Patek Philippe status met microrotor uurwerken etc. Stuk voor stuk hoogwaardige meesterwerken van UG.

2 likes

Ieder zijn gevoel, maar we gaan het wellicht meemaken.

Wat is jouw visie van het vintage UG? Tussen welke merken zou je UG positioneren? Ben benieuwd naar jouw mening aangezien je beide merken in je collectie hebt. :sunglasses::+1:

1 like

De website is nooit inactief geweest zover ik weet.
Er stond een microrotor model op dat kort geproduceerd is.
Feitelijk deden ze niets meer.

Doodzonde en een serieuze comeback zou ik toejuichen.

Ik heb er een paar en ze zaten wel echt boven Omega.
Als ik de Tricompax uit mijn collectie met de optisch veel gelijkende 105.003 Ed White vergelijk, dan is de UG beter.

Denk dat ik ze in vroegere tijden durf te scharen met VC. Maar ook mij lijkt het tof om ooit zo UG te hebben met een microrotor.

Maar misschien is het beter als iemand ze opkoopt. Ik heb het dan niet over een Chinees ofzo die ze weer overneemt. Maar een grote keten zoals Swatch of 1 van die andere horloge groepen. Ik heb het nu over UG en Eterna

Liever niet een van die grote groepen, dan krijgen we weer merkpositionering die waarschijnlijk geen recht doet aan UG “as we know it”

2 likes

Maar in Chinese handen loopt dit ook uit in een fiasco.