Geen idee. Google blijft me IJzeren Heinig verwijzen naar Bremont (niet Bermont) dus.
Ik vind behalve de verwijzing naar www.lacasadellorolgio.it ook nog een andere verwijzing naar een Italiaanse juwelierssite die het merk Bermont vermeldt en zie daar nogal kostbaar èn kitsch uitziend gouden(?) juweliershorloges, maar verder geen specificaties, de site (uit 2008) funcioneert niet goed of niet meer. Sigma Valmon (stefanobernath.it)
Veel goud en edelstenen op de foto’s.
Mogelijk is het horloge van OP ook een 14- of 18K exemplaar, maar dat is met een bezoekje aan een edelsmid of juwelieer eenvoudig vast te stellen.
Horlogetechnisch is het ding denk ik niet zo interessant, het uurwerkje, kennelijk een kaliber uit de FHF 69 - familie is een standaard eenvoudig handwind uurwerk dat veel gebruikt werd in dameshorloges.
Volgend de roze pagina uit de ranfft database was de productieperiode van dit uurwerk 1962-1966. Dat dateert het horloge dus ook in die tijd of hoogstens iets later tot begin jaren 1970.
Veel meer dan de goud gewicht waarde zal dit horloge niet hebben. Als het goed functioneert en onbeschadigd is misschien wel wat meer. De foto met origineel merklabel doet New Old Stock vermoeden?
Bermont en Bremont hebben volgens mij geen enkele relatie.
Ik heb zelf in mijn collectie vulpennen een bescheiden aantal in België gefabriceerde vintage Bermond vulpennen… Met een D op het eind dus. Wel leuk, maar ook iets totaal anders.