Is er iets met de gele wijzerplaat ?

Ik vraag het mij af:
is er iets (mis) met de gele wijzerplaat in horloges ?
Op dit forum zie je weinig “gele” horloges.
Als je op internet bij de bekende online horloge leveranciers kijkt… : weinig horloges met een gele wijzerplaat.
Kijk je bij juweliers online: bijna niks geels.

En Pasen komt er aan. En de zonnige Lente (en Zomer).
Dan kunnen we toch niet blijven “somberen” met die zwarte platen.
Beetje vrolijkheid mag toch wel?
citaat:
"“
Geel staat voor optimisme en energie, Je wordt actief van de kleur geel. Termen als logica, leren, studie, intellect, wijsheid, groeien horen bij deze kleur. Geel stimuleert mentale activiteit. De warme kleur geel staat voor vrolijkheid, levenslust, vrijheid van handelen en zijn en reizen.
”"
aldus Linda Thuijs.

Zelfs het op 1 na meest populaire horlogemerk op dit forum heeft het bovenstaande onderkend:

En voor de HF’ers die het bovenstaande te bont vinden, is er ook een ingetogenere versie. Iets minder vrolijk, maar ook leuk:

O ja, de Rolex kenners weten het natuurlijk al: haar vrolijke naam is
Stella !

Maar ook andere topmerken doen mee aan PaasGeel respectievelijk ZomerGeel :

en ook deze:

Alleen al van het schrijven van dit topic word ik Vrolijk en Levenslustig !

Daarom ter afronding mijn 2 geile horloges :

De SKZ 251

En als laatste de King

Zijn er, met Pasen en de Zon in aantocht, nog meer vrolijke en levenslustige HF 'ers met een horloge met een gele wijzerplaat ??

3 likes

Neuh, niet echt voor mij. Geel is best leuk, maar dan als accent en niet als hoofdkleur.

2 likes

Geel is al snel te geel?

2 likes

Nounounounounou zeg!

11 likes

Ik wil 1 van deze wel:
imageimage
Maar dat heb ik wel vaker als het niet te koop is :wink:

10 likes

Tja, da’s freudiaans voor geel :rofl:

3 likes

Niet per se iets mis mee, maar wel nog lastiger te combineren dan oranje.

1 like

Like!

7 likes

wat een dikke klok blijft dit!

image

5 likes

Ben fan van geel dus nee, niks mis mee… zoals @Abel toont met de super mooie gele citizen ny0040.

Je kan dit topic net zo goed maken voor iedere andere kleur (m.u.v. donkerblauw aangezien zwart en grijs geen kleuren zijn). Het zal ook nog een cultuurding kunnen zijn want zeker in Nederland kiest men graag de niet opvallende optie. Hoeveel knal gele auto’s zie je rijden t.o.v. zilvergrijs en zwart?

5 likes

Bij auto’s is het eerder zuinigheid van de Nederlanders die de kop op steekt… geel is vast moeilijk te verkopen :fearful::fearful:

1 like

Zal zelf niet snel een geel horloge kopen, al vind ik die Halios wel mooi.

1 like

Het enige horloge met gele wijzerplaat die ik zou willen dragen is de Sinn U1 :heart_eyes:
Ik vind witte indexen namelijk veel minder mooi op geel dan zwarte…image

5 likes

Die is prachtig…

Neuh. Wat @Johan01 zegt: Als accentje kan het. De Halios is inderdaad mooi omdat die een tegen oker aan liggend geel hebben gekozen.

Geel geel is voor mij in het slechtste geval een waarschuwingskleur (wespen, gifkikkers) en een teken van verval (de herfst) in het beste geval.

Dan liever groen. Hier wel met gele accenten:

:slight_smile:

Of Azuur. Azuur is een mooie zomerkleur:

2 likes

Dat dus.

ik heb liever het groene van mijn hulkje…

Yep, ik heb deze zonnige invicta: :sunglasses:

En ik denk inderdaad dat het een cultuurdingetje is, bijna alles in Nederland is grijs en grauw. Ik mag daar graag tegenaan schoppen; ik heb ook twee knalgele auto’s. :stuck_out_tongue:

2 likes

Mooi geel is niet lelijk :wink:

10 likes