Is er iets met deze Jazzmaster ? + help kiezen

In de eerste regel van mijn post staat het type. H37512131
Ik had hem gevonden bij BouwmanOnline.
Het plaatje is van rakuten of zoiets volgens mij.

Ik kan er zo weinig over vinden. Alleen allemaal shops die hem aanbieden. En een kleine topic op WUS.

Misschien is er helemaal niks mis mee hoor, maar vandaar mijn vraag.

Lijkt me niks mis mee, zit ook een ETA 251 in. Ligt een beetje aan de prijs die men er voor vraagt, anders zou je een automaat kunnen overwegen.

1 like

Thanx :smile: Ja ik zit nog heeeeel erg te twisten tussen deze Jazzmaster en
een Khaki Pilot, de H64715135

Ik denk dat de pilot toch iets hoger op mijn lijstje staat.

Jawel, er is iets behoorlijk mis mee. Een Jazzmaster hoort er namelijk zo uit te zien:

Dat gekoketteer met Amerikaans-klinkende namen door een (inmiddels) Zwitsers merk… Meh.

Best een mooi horloge trouwens! :relaxed: Kan weinig mis mee zijn, gewoon een ETA-werkje in een stalen kast en een niet onaardige wijzerplaat. Ik zou hier niet teveel op reviews gaan hangen, gewoon doen als je 'm mooi vindt.

4 likes

@PeterLC
De echte jazzmaster gebruikt een silversonic;

4 likes

Ik heb een Jazzmaster gehad, was een van de betere Hamiltons uit mijn verzameling. Zit in de hogere serie Hamilton, lijkt mij een prima model als je hem mooi vind en alles " klopt" wat wordt aangeboden.

2 likes

Persoonlijk vind ik die laatste foto die gepost is ook wel de moeite waard…die trompet had niet gehoeven maar verder is dat wel een vette automaat :ok_hand:

1 like

Ik vindt het een mooie klok maar ik moet als muzikant ingrijpen.
Dit is geen trompet maar een trombone.

groetjes Lenno

1 like

Mijn excuses. Door al dat schoons heb ik , per abuis, de interpretatie van het instrument niet juist ingeschat. Vergeeft u mij…

Mijn waarde,

Een vergissing van deze aard is niet vreemd bij het aanschouwen van den bespeelster.
Zulks moois ziet men niet vaak op deze vroege zondagmorgen.

groetjes Lenno

1 like

Ik stoor me persoonlijk aan de opmaak van de wijzerplaat.

1 like

Er van uitgaande dat het prijs technisch weinig uitmaakt zou ik voor de pilot gaan. Heb hem in Breda gezien bij horloge.nl en dat was een mooi ding. Ben toen uiteindelijk toch voor de Laco Friedrichshafen gegaan omdat het voor mij net geen originele piloot was. Het is een modern horloge waarbij de vormgeving van de dial toevallig B-uhr zijn.

1 like

Niks mis met de Seaview. Ik wordt persoonlijk alleen weinig enthousiast meer voor normale quartz horloges.

De pilot daarentegen Is zeer geschikt om mee door de tijd te reizen

Quantum singularity niet bij inbegrepen :wink:

1 like

Haha :smile: Jammer trouwens dat Coopers pilot die van 42mm is met de day-date bovenaan.
42 is mij echt te klein, anders was de keus stukken makkelijker geweest.

Trouwens, ik ben eigenlijk al weer een paar stappen verder. Ik heb nu een X-Wind op het oog, zwarte wijzer-plaat/stalen band. Eentje die ik eigenlijk al heel lang wil hebben, maar te duur vond/vind. Toch sta ik nu op een punt om de knoop door te hakken. Het moet er toch een keer van komen.

Je hebt gelijk, is een iets ander model, maar beide erg stoer.

X-Wind vind ik ook erg gaaf. Lang over getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan, omdat ik al een Khaki GMT duiker heb.

Je springt imho nogal van het 1 naar het ander momenteel. Ik zou alles es goed bekijken en rustig laten bezinken voordat je een keuze maakt. Suc6 en vooral veel plezier met je quest!

1 like

Hé, die meid ken ik!

@dialstatic ja mijn bijvrouw die even mijn trombone mag vasthouden :kissing_smiling_eyes:

1 like

Allemaal bedankt voor alle reacties.
Maar deze keus komt even op ‘hold’. ik heb namelijk een veel mooiere deal kunnen maken :smiley:
Nieuwe aanwinst

Ooit komt die Pilot er nog wel denk ik.

Prachtig horloge ,
heb deze van Hamilton , wat overigens van origine amerikaans is , door elvis als een der eersten gedragen , daarna zwitsers
geworden .
Chronograph Hamilton Jazz master 42mm , goldcapped rosegold , wil tgraag de pilotuitvoering in rosegold hebben , ziet er schitterend uit ,
heb ook een breitling en een rolex edoch hamilton is zoals breitling uitgevoerd met een ETA uurwerk, dus prima
gr EEF
zie fotos> >

1 like

1 like