Is er in de huidige markt nog ruimte voor een nieuw horlogemerk?

Het is tenenkrommend, inderdaad.

2 likes

Haha, scherp opgemerkt! Ik zal er niet omheen draaien: je ruikt inderdaad de hulp van ChatGPT.

Ik ben simpelweg geen ster in het overzichtelijk structureren van lange discussies. Ik gebruik AI puur als digitale redacteur om mijn eigen hersenspinsels netjes op het forum te krijgen. De input, de visie en de vragen komen 100% uit mijn eigen koker; ik wil mijn onderzoek gewoon grondig en duidelijk aanpakken.

Wat dat TL-1 trucje betreft: ik vind het echt geen enkel probleem om gewoon TL-1 te blijven. Het is absoluut niet mijn intentie om hier snel een status of rang te behalen. Dit is voor mij een serieus onderzoek, gebaseerd op oprechte ideeƫn, en het gaat me puur om de inhoudelijke discussie en jullie visie.

Ik hoop dat jullie door de ietwat gepolijste AI-zinsbouw heen willen kijken, want jullie reacties en kennis tot nu toe zijn voor mijn onderzoek echt goud waard!

Hier kan ik in ieder geval niets meer mee.

2 likes

Daar is zeker markt voor. Er zijn duizenden mensen die jaren op een Rolex wachten, dus een horlogemerk voor die arme wachters de lijkt me mogelijk :crazy_face:

Geintje natuurlijk. Een beschikbaar horloge is niet tof! Een nieuw merk met meteen een wachttijd is dan een goeie optie. Iets zoals Angelier :partying_face:

2 likes

Design is key voor een nieuwkomer. Onder branding versta ik lulverhaal om het interessant te maken. Liever niet.

Een nieuwkomer kiest beter voor een bekend kaliber die zich al jaren bewezen heeft. Zo snel een merk komt, kan het ook weer verdwijnen. Het is dan leuk om te weten dat je bij iedere horlogemaker terecht kan om het te laten herstellen.
Een volle SS kast is uiteraard het minimale, maar een plexiglas of safier kan beiden voor mij. De tijd van mineraal ligt wel achter ons.

Uiteraard moet de prijs ok zijn. Bij een nieuw merk neem je hoe dan ook een risico als koper. Dan ga ik niet hetzelfde spenderen als bij de grote merken.

1 like

Als er markt voor is, is er ruimte. :grinning:

1 like

Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat bij veel mensen gelukkig wel het geval is :wink: .
Leuk dat je iets beschrijft wat imho wel heel dicht bij mijn Brunmontagne verhaal komt haha.

Dat hele ODM traject vind ik persoonlijk maar niks. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het niet makkelijk is om met eigen kapitaal zoiets op te bouwen. Maar als je er dan echt vertrouwen hebt en iets moois wil beginnen, dan begin je gelijk goed.

Oh ja en een beetje digitale weerbaarheid is opzich ook geen overbodige luxe (in het begin) haha.

4 likes

Het is niet zo dat ik speciaal op zoek ben naar een ā€œnieuwkomerā€ horloge!

Maar als ik iets moois zie dan weerhoud het mij niet dat het eventueel een nieuwkomer betreft.

Ik geniet al meer dan een jaar van m’n mooie Staudt en binnenkort hoop ik een prachtige Brunmontagne om de pols te hebben😊.

Beide mooie merken zijn er inmiddels ook al weer een tijdje.

1 like

Ik dacht even dat Van Dam in deze post zinspeelt op een nieuw begin…

1 like

Kan je nog een Unique Selling Point bedenken?

Dan zal je wel een gaatje vinden.

Traska Commuter?

2 likes

Wow. Dank je wel voor deze info. Kende ze niet maar ziet er erg goed uit. En ja hommage of niet kan mij niet zoveel schelen. Het doet z’n werk.