Is het echt nodig dat LV horloges maakt? Voor mij hoeft het niet.

Helemaal met je eens, maar moet je opletten met een goede marketing strategie (bijvoorbeeld je laat Paris Hilton er lekker mee showen) gaat zo’n merk in dat wereldje wel lopen. In dat wereldje gaat het natuurlijk vooral om status en ja als je met LV tasjes en wat al niet meer rondloopt dan moet je op z’n minst toch ook een LV horloge hebben. :wink:, anders tel je niet mee :grin:

2 likes

Cartier is opgericht als juweliershuis midden 19e eeuw, pas begin 20e eeuw zijn de eerste horloges gekomen.

En in de jaren '80 en '90 werd een gedeelte van de collectie ( onder andere de Santos ) bij Ebel geproduceerd.

1 like

Ik denk niet dat het zo werkt, ik denk dat het merendeel van de dames met een LV tas een Cartier, Rolex, van Cleef & Arpels, etc horloge draagt.
Misschien een LV horloge voor erbij.

Vanaf begin 1900 dat is meer historie dan sommige hedentendage zeer gerenommeerde merken.

2 likes

Precies, maakt dus niets uit. Als Elon Musk horloges gaat maken, wil dat ook nog niets zeggen toch. En dan gaan al de ruimtevaarders met een Elon Musk rondlopen. Horlogerie zonder echte historie dus :wink:

1 like

Zeker, maar wat ik wilde zeggen dat het dus wel degelijk kan werken.
Een luxemerk kan dus een (zeer) belangrijke speler worden in de horloge business.

1 like

Yep, je slaat de spijker op zijn kop. Gewoon even een LV horloge van een ton voor erbij. Zal LV niets uitmaken toch, als ze maar verkopen :smile:

1 like

Dat vind ik ook en heb er ook geen moeite mee. Al dat heritage is in zekere zin ook lulkoek iedereen moet ergens beginnen.
Ik ben een groot liefhebber van Sinn en Damasko maar ook die kun je geen lange geschiedenis toedichten.

1 like

Klopt, en er zijn ook merken die historie kopen.
Bijvoorbeeld Montblanc die Minerva van Richemont kreeg en zo ineens een historie verhaaltje had.

1 like

:wave:

Groeten van een modepopje :sunglasses:

29 likes

LV valt onder LVMH ( zie eerste 2 letters … ) en Chanel en Richard Mille niet dus klopt niet wat je zegt.

1 like

Jij bent ook wel het voorbeeld van een fashionista natuurlijk. Daar kunnen maar weinigen hier aan tippen.

4 likes

Hema :+1:t4:

Liever dit dan:

8 likes

Nog in de stickers zie ik. :+1:

4 likes

Uhm dacht dat lb de zelfde uurwerken gebruikte als chanel enz

Maar dan zit ik er naast

LV maakt best leuke horloges. Kan me echter goed voorstellen dat het merk “smaak-gevoelig” is.

Deze heb ik al een paar keer naast geboden, maar wil hem nog steeds

4 likes

Dat lijkt wel een soort van IWC goes fashion.

4 likes

Dat vind ik dus ook, maar dan net een tandje “vetter” :ok_hand:

1 like

Zeg dat maar tegen RLC!

ow wacht… :thinking:

1 like