Is het echt nodig dat LV horloges maakt? Voor mij hoeft het niet.

LV is Louis Vuitton.
Volgens Wikipedia is LV:

Louis Vuitton Malletier , meestal afgekort tot Louis Vuitton, is een Frans merk dat koffers, tassen, accessoires en kleding vervaardigt.

Maar LV maakt ook horloges en wat voor horloges!

Een van de nieuwste modellen is de

Tambour Slim Vivienne Jump Hours.

Paar plaatjes van dit " klokkie ":

De maat van dit kunstwerk is op zich goed: 38 x 12,21 .

Hier de complete review:

Maar Louis Vuitton maakt nog méér horloges, hier het totale Nederlandse overzicht:

https://en.louisvuitton.com/eng-nl/watches/collections/all-watches/_/N-txgivrf-cceuiloc?gclid=Cj0KCQiAxbefBhDfARIsAL4XLRrGBElRfhRdw8UGOH9gURu0zsR2yhlS-cJk84y31hyk850xDino7IsaAu-kEALw_wcB

Het zijn niet echt modellen ( en prijzen ) naar mijn smaak. Dat hoeft ook niet.

Misschien beter dat LV zich beperkt tot haar kern koffers en tassen?

Wat vindt HF, toch een aanwinst voor horloge land?

8 likes

afbeelding

6 likes

Tsja is het nodig… nee maar het kan wel :smiley:

Deze vraag kan je bij vele merken stellen of ze dit moeten doen. Dit is niet iets dat ik persoonlijk snel zou kopen. Tenzij ik teveel geld heb en al 5000 horloges zou hebben.

Toch vind ik het wel een grappig ding

Voor elk horloge is wel een bepaald publiek

5 likes

Ze maken natuurlijk helemaal niks. Ze zetten enkel hun naam erop. Zoals met zoveel merken; gewoon marketing. Ik hoef ze niet, maar dat ze dit (zo) doen moeten ze natuurlijk vooral zelf weten.

In feite een duur plakmerk toch, of niet?

8 likes

Echt nodig? Nee.
Leuke toevoeging in het horlogelandschap? Ja.

2 likes

In 2010 is LV gestart met een eigen horloge studio, deze worden dus volledig in eigen beheer gemaakt. Kwalitatief gezien is het echt wel top, of het je smaak is staat daar natuurlijk wel los van. Maar het zijn in ieder geval uitdagende designs, dus ja ik vind het wel een goede zaak.

9 likes

Ik heb er wel eens een bekeken. Het mooie van deze LV horloges is vooral dat het gewoon eigen design is. Iets wat er nog niet is en dat met een redelijke hoge kwaliteit.

Dat is wel wat anders dan die fashion horloge rommel. Of bedrijven als Steinhart die gewoon een kopieermachine hebben staan.

1 like

Lv en chanel bijvbeeld gebruiken wel high end uur werken en vallen onder de zelfde groep als bijvbeeld richard mille

1 like

Wat denk jezelf😂

1 like

Ik word niet warm van hun modellen maar om het nu een plakmerk te noemen is ook weer zo wat. Zit best wel een kwaliteitsuurwerk in, maar het is nog wel een jong bedrijf wat deze horloges maakt. Is wel van LV, maar die heeft de hele fabriek van BNB overgenomen. Het zal zich met de jaren moeten bewijzen dat ze high end horloges kunnen maken. Maar de echte LV liefhebbers die met hun tassen rondlopen zou best wel eens hun doelgroep kunnen zijn. Mijn vrouw iig niet, die loopt met een Hema tas :rofl:

4 likes

Maken onder andere gebruik van Zenith uurwerken.

1 like

Nee dus. Ze proberen natuurlijk mee te profiteren met hun naamsbekendheid een %tage van de horlogerie omzet te realiseren, maar qua ontwerp, design en innovatie voeg er niks toe op horologish gebied. Het opleuken van bestaande modellen met toeters en bellen bling-bling heeft geen toegevoegde waarde, alleen omdat je je naamsbekendheid hoog in het zadel moet houden omzet. :-1:

3 likes

Louis Vuitton, Hermes, Montblanc, Chanel, en nog een hoop dure modehuizen die horloges maken.

Natuurlijk gebruiken ze goede materialen, geloof ik echt wel in de kwaliteit en kundigheid ( ze huren natuurlijk ervaren horlogemakers in ), maar ik vind dat een pennen merk bij pennen moet blijven, ook voor een tassen merk, kledingmerken etc.

Ondanks de kwaliteit en hoe goed ze het ook uitvoeren, het spreekt mij in ieder geval niet aan.

4 likes

Bingo!

1 like

Niet maken maar laten maken met hun naam erop. Ze huren befaamde horloge makers uit Hong Kong and China bedoel je om de kosten laag en de winsten extreem hoog te houden.

Je vergeet Cartier…het op één na grootste CH horlogemerk.

1 like

Cartier is toch gewoon een merk met historie in de horloge wereld.

6 likes

Intussen wel ja, maar van oorsprong toch een juweliershuis, horloges zijn pas later gekomen.
Daarmee zie je dat het toch kan werken.

En nog steeds is het grootste gedeelte van hun omzet juwelen.

Dit meen je hopelijk niet serieus.

5 likes

Wat maakt het uit.

Salaris Bernard Arnault van LV :upside_down_face:

Volgens de Bloomberg Billionaires Index is hij medio 2023 de rijkste man van de wereld met een vermogen van US$ 182 miljard . Fictional income calculated by subtracting the net worth of 2021 from the 2022 net worth.

1 like