Ik vind ze alvast eenvoudig, stijlvol en sportief en hoop er ooit eentje in mijn collectie te kunnen hebben.
Het leuke voor mij is dat de bezel achter het saffierglas ligt (wat je bij nog merken ziet) waardoor de kans op krassen aanzienlijk verkleint.
Ik vind het namelijk echt jammer om bv. een Omega seamaster te zien met een grote kras op de bezel. Enkele jaren terug zag ik zo’n Seamaster Ploprof te koop staan.
Tja… je schrijft zelf, " hoop er ooit eentje in mijn collectie te kunnen hebben."
Misschien is dat één van de redenen… de prijs… ik weet niet wat ie kost… wat ik wel weet… is dat ik het met je eens ben… stijlvol, sportief… en tegelijk ook een stoere klok… Ja… 'k vind em mooi…
Ik vermoed dat IWC misschien niet het eerste merk is waar duikhorloge liefhebbers die 5000 euro stuk te smijten hebben, aan denken. In tegenstelling tot dressers en piloten klokken.
Ik vermoed dat IWC misschien niet het eerste merk
is waar duikhorloge liefhebbers die 5000 euro stuk
te smijten hebben, aan denken. In tegenstelling
tot dressers en piloten klokken.
Met 5 red je het niet…volgens mij.
De bovenste kost tussen de 7 en 8k.
Het leuke voor mij is dat de bezel achter het
saffierglas ligt (wat je bij nog merken ziet)
waardoor de kans op krassen aanzienlijk verkleint.
Ik vind het namelijk echt jammer om bv. een Omega
seamaster te zien met een grote kras op de bezel.
Enkele jaren terug zag ik zo’n Seamaster Ploprof
te koop staan.
Graag jullie ervaring/mening
groeten
De bezel v n ploprof was volgens mij ook v saffier. Helaas kan saffier ook krassen.
T zal wel minder makkelijk zijn op bijv n ouwe po of smp. Die hadden n aluminium bezel. Tegenwoordig zijn ze v n ceramische inlay voorzien.
Ik denk ook de prijs en dat de aquatimer niet zo n klassieker is. Komt denk ik mede doordat ze de looks te veel veranderen. T kan niet zoals bij n submariner, of zelfs n seamaster uitgroeien tot n klassieker/kenmerk v n lijn.
Ik heb dr ook meer n portuguese en pilot gevoel bij t merk. Toch was ik voor de aquatimer gegaan omdat t meer mijn stijl is.
Ik vermoed dat IWC misschien niet het eerste merk
is waar duikhorloge liefhebbers die 5000 euro stuk
te smijten hebben, aan denken. In tegenstelling
tot dressers en piloten klokken.
los van het al genoemde, klok is vrij fors voor de doorsnee pols, maar bovendien ben je dacht ik door de speciale bandaanzet gebonden aan iwc banden, en lug to lug is veel groot.
In addition to the ratcheting “SafeDive” bezel system, IWC designed a totally updated quick-change system for the strap or bracelet. We’ve talked about this already in reference to the new 2014 Aquatimer watches, but let me recap. The system uses a small pusher under the strap or bracelet to easily release it. It works well and allows for rapid strap changes. It feels solid and works much better than in the past. Also really good is that the system still uses traditional spring bars. Why is that important? Well, it allows you to use any fitting straps you like. Third-party straps won’t have the neat quick-release system but at least you can use whatever straps you like. Thus, in addition to having a well-engineered quick-change system for IWC straps, you can still use normal third-party straps if you like. Very good work, IWC!