Is het merk Citizen wat?

ik heb nog nooit van het merk gehoord kan iemand mij vertellen of het een goed merk Is?

2 likes

Je kan Citzen wat vergelijken met Orent en Seko, de betere middenmoot dus.

27 likes

Welkom op het forum. Het is Citizen. En ja, een prima merk. :sunglasses: het is dus iets.

2 likes

Je gaat @Slin hier enorm mee op zā€™n ziel trappenā€¦ :smile: ā€¦maar die heeft misschien wel het beste antwoord voor je. :+1:

3 likes

Best leuke horloges hoor :sunglasses:

4 likes

:rofl::rofl::rofl:

Sorry,moest even.

13 likes

Het is vooral vĆ©Ć©lā€¦

.

zen.

2 likes

Citizen mooie en goede duikers :+1:

Het is een goed merk ja. Niet Zwitsers, niet heel duur, prestigieus of luxe, maar wel goed. Zeer, zeer veel soorten en modellen waar absoluut heel leuke horloges tussen zitten (en veel ā€˜forgettableā€™ quartzklokjes ook).

Voor weinig geld koop je heel erg veel horloge bij Citizen. Hun kwartshorloges zijn prima. Redelijk onverwoestbaar, in het geval van Eco-drive al helemaal. De Citizen groep heeft meerdere merken die ook allemaal prima zijn, zoals Bulova en Frederique Constant.

Citizen doet ook prima mechanische horloges, maar in Nederland is het zoeken naar die laatsten.

Er zijn er die het Citizen 8200 uurwerk beter vinden dan het oerwerkpaard de Seiko 7009ā€¦zegt wel iets.

Citizen, een van de grote drie uit japan, naast Casio en Seiko.
Ze doen erg veel met zonne-energie (eco-drive), duikers (o.a. promaster serie/ecozolla/autozilla) en leveren heel veel uurwerken aan derden onder de naam Miyota.
Ook hebben ze een van de dunnere horloges op zonne energie (stiletto)
Waar Seiko de ā€œGrand Seikoā€ heeft, heeft Citizen ā€œThe Citizenā€ als top of the line.

Verder zijn ze nog bekend van de bull head mechanische chronografen en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.

2 likes

Ik heb er een in 1979 gekocht, in 2002 ging hij stuk, dus dat valt wel een beetje tegenšŸ˜‚. Maar vorige week een paar donor Citizens binnen gekregen die het doen, dus kijken of het past. Dan kan ik mā€™n oude Citizen misschien weer eens dragenšŸ˜€.

5 likes

Jaaaa Citizen!

Het betere Japanse merk!

Niet overpriced zo als dat andere grote Japanse merk. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ben je geĆÆnteresseerd in vintage of nieuw?

Hier moet je naar eens rondneuzenā€¦dan zie je de rijke historie achter het merkā€¦

2 likes

Much bang for buck!! :upside_down_face:

In de prijsklasse tot ongeveer 300 euro (vind ik dan) is de afwerking bij citizen horloges beter dan die van seiko.

4 likes

Heb wat moeite om dit serieus te nemenā€¦

6 likes

Helemaal niks mis met Citizen. Erg goed en leuk merk.

Vele Citizens gehad. Deze nog steeds in bezit. Love it !

2 likes

Citizen zijn horlogelijn is divers van horloges van ā‚¬50 tot ā‚¬2000ā€¦veel keuze voor iedereen.

Zo heeft Citizen de ā€˜Signature Collectionā€™ die valt net onder Grand Seiko en ā€˜The Citizenā€™ zoals hierboven is beschreven door @CADirk . Die zijn kwalitatief heel goed met o.a Saffierglas, AR en solide stalen banden
Ze zijn alleen moeilijk te krijgen, meestal uit Amerika

Hieronder mijn Signatures :blush:



14 likes