Is het merk Citizen wat?

Citizen is in tegenstelling tot Seiko niet echt ruim vertegenwoordigd in NL. Echter verbaast het mij ook dat het bij sommigen onbekend blijkt.

En verder kan ik over Citizen alleen maar zeggen dat het bang for your buck is. En mooier dan Seiko :slight_smile:

4 likes

Nog nooit van Citizen gehoord? Dan werkt u vast op het Binnenhof!
:slight_smile:

Citizen maakt kwalitatief goede horloges, en heeft de nodige betaalbare Ecodrive modellen. Ook zendergestuurde exemplaren voor relatief weinig geld.

De stelling dat ze beter zijn dan Seiko’s in het lagere segment, is wat mij betreft een slag in de lucht. Dat is in elk geval niet mijn ervaring.

2 likes

De 8200 oude modellen worden heel veel opgeknapt met een andere wijzerplaat en felle kleuren en komen vooral uit India, er staat dan Japan Made onder de 6 uur…

Zie dit voorbeeld:

Volgens mij zit er gewoon een 8200 uurwerk van Citizen maar waren het modellen met slechte wijzerplaten of waterschade of zoiets…denk dat ze wel goed lopen maar ikzelf zou ze niet willen hebben…vind origineel wel belangrijk :slight_smile:

Mijn nauwkeurigste horloge is een Citizen.

1 like

Ahhh kwartje valt. Ik heb die dingen op Ebay gezien inderdaad. Allemaal aparte modellen met bizarre kleur combi’s die ik niet kende en allemaal uit India. Had er niet aan gedacht dat het frankenwatches konden zijn. Maar dacht wel: KEEP AWAY… Thnx voor de info

1 like

Ja soms is dat een eindeloze rij van die horloges…zeker op ebay.com …Graag gedaan, elkaar ergens op wijzen of waarschuwen hoort op HF! :wink:

3 likes

Is het merk Citizen wat? Antwoord: Ja.

Welliswaar niet meer in mijn bezit maar de afwerking en kwaliteit vond ik toch wel boven die van de Seiko SKX. Alhoewel ik aan de laatste de voorkeur geef maar dat heeft andere redenen. De Citizens die ik in bezit heb gehad waren top.

7 likes

Grab-n-go

Niks dan lof voor Citizen.

Heb dit horloge het langste van alle horloges die de revue zijn gepasseerd.

Hoef zelfs nooit de datum of tijd aan te passen :sweat_smile:

4 likes

Ik heb gedurende enkele jaren een Citizen duiker ,(quartz) als daily beater gedragen. Leek een beetje op de Omega Smp 300m waar ik echt naar verlangde. Geen safierglas, maar moest er niet echt naar omkijken, af en toe een ander leder bandje en een batterijtje.

Plots begon die flink verkeerd te lopen, de horlogewinkel zei dat er waarschijnlijk een nieuw onderdeel in moest, maar omdat ik ondertussen mijn Omega had, heb ik de Citizen ergens in een la gepropt. Die moet hier nog ergens liggen.

1 like

Zeker!
Een Citizen kan je zonder te twijfelen aanschaffen.

Ik heb een oudje van zo rond 1996 met schroefkroon.
Loopt nog prima en is nog steeds 100 meter waterdicht.
Dat zegt dus wel wat.

Citizen wr100

En de sec wijzer loopt op de indices :smiley::+1:

6 likes

En hij is nog prachtig ook! :wink::slight_smile:

1 like

Niet heel.duur, daar kan ik me in vinden. Maar die andere uitspraken, ga je mond spoelen :wink:!

16 likes

Nee dank je. Ik sta er - als Citizen liefhebber - 100% achter. Het is nu eenmaal geen prestigemerk. Niemand koopt een Citizen om een ander de ogen uit te steken of om ‘succes uit te stralen’ zoals sommigen dat bv. met Rolex menen te doen. In mijn ogen is dat overigens ‘a good thing’ en ik bedoel het dan ook allerminst als een nadeel van Citizen.

6 likes

8 likes
8 likes

Heb er een aantal en vind de kwaliteit degelijk. En vooral hun instap modellen hebben imho een scherpe prijs kwaliteit verhouding.

Best oké spul. Beetje burgerlijk.

2 likes

In Japan zijn er ook andere lijnen, kijk eens naar de Campanola lijn. Deze zien er meestal drukker uit, maar ook met meer complicaties.

Niks mis met burgerlijk. Beter dan hipster. :blush:

1 like

Verbazend dat je nog nooit van het merk hebt gehoord! Het is een van mijn favoriete Japanse merken, en net als de Japanse auto’s degelijk en betrouwbaar. Ook worden de uurweken van Citizen, genaamd Miyota in onnoemlijk veel andere horlogemerken gebruikt, zowel quartz als automaat.

Dit zijn mijn Citizens…

5 likes