Is het mogelijk om af te dingen bij Schaap & Citroen (Eindhoven)?

Normaal in de detailhandel zoals kleding is verkoop = inkoop * 2.5. Dat is ietsje meer dan 30%. :wink:
Moet je ook even kijken in wat voor pand S&C zit. En al dat personeel! Dat ga je niet redden met 30% denk ik.

1 like

Sterk!

1 like

Ik mis iets?

Heb dit percentage toch meermalen voorbij zien komen

Ik ben nu al een tijdje bezig met deze som, maar ik kom er niet uit!

Ik ga overigens liever gelijk naar een grijze handelaar. Nadat ik eens te horen kreeg van zo’n verkoper dat grijs kopen echt not done is (hij zei het met een heel vies gezicht) heb ik de moed bij betreffende keten meteen maar opgegeven. Ze bevoorraden de grijze handelaar nota bene zelf :crazy_face:

4 likes

Inkoop 100,- is verkoop 250,-.

Dat is gemiddeld voor consumentengoederen. Ik weet niet hoe de marges liggen bij luxe artikelen. Dat kan best iets minder zijn maar zeker meer dan 30%.

Zo heb ik eens van een opticien vernomen dat brillenglazen inkoop ongeveer 5,- kosten. En dan kost ontspiegeld etc niet zo veel extra. Daarom heb je nu die nieuwe brillenwinkels die complete brillen aanbieden voor minder dan 100,-. En dan heb je nog een flinke marge!

Waarmee ik niet wil zeggen dat de marges belachelijk hoog zijn hoor. Winkeliers moeten ook gewoon een boterham kunnen eten en met de concurrentie op internet is het er allemaal niet makkelijker op geworden. Je moet je onderscheiden anders kan je het wel vergeten.

On topic: de vader van mijn eerste vriendin (import Italiaan) durfde zelfs (totaal kansloos en mij met een rood hoofd achterlatend) bij de Albert Heijn af te dingen dus ik zou het zeker bij S&C proberen.

2 likes

Zeker waar. Maar een ongestudeerde brillenverkoper die een complete bril inkoopt voor 5 euro en verkoopt voor 250, daar kun je wel een dikke boterham van eten :yum:

5 likes

Als ik over een paar weken weer thuis ben ga ik een brillenwinkel open: Groningen Vintage Glasses, met echte patina op de glazen.

Bedankt voor de tip.

Kan ik alvast een geelgouden daytona met opgelegde diamanten reserveren voor volgende maand?

3 likes

Van die €250,- mag hij dan nog de btw afdragen !
Appels met peren: excl. btw is wat telt voor de ondernemer

Het zal,…

Ik volg de mathematici in dit topic niet zo goed.

1 like

Gaat dit helpen?

Btw. @Donroger, het antwoord op je vraag is een simpel: Ja! Het is mogelijk om af te dingen bij S&C in Eindhoven of waar dan ook. Trouwens ook bij Gassan, bij Martens, bij de grijze handelaren, bij de Aldi en bij vriend Li Dèl etc. etc. als je het lef maar hebt. Gewoon proberen dus. Succes! :wink:

2 likes

Dus je weet het niet maar je weet het wel zeker. Sterk verhaal

Kom jij nu eens met argumenten waarom het 30% is, dan praten we verder. Ik denk dat het verhaal van @Watchatic het meeste wel afdekt.

Waarom wil men zo graag weten wat de inkoopprijs van een Rolex of iets dergelijks is?
Worden deze discussies ook gevoerd bij het aan(willen)schaffen van een doos tampons?

3 likes

Jij koopt alles altijd voor de volle pond?

Lijkt mij geweldig als verkoper jou iets te mogen verkopen.

Jij: “Wat kost deze auto?”

Verkoper: "€ 35000,- "

jij: “prima deal verkocht, vergeet u de kosten rijklaar niet?”

Verkoper: “scherp van u, deze komen er inderdaad nog bij, het totaal komt dan op € 35750,-”

jij: “perfect”

Lijkt mij niet realistisch…

3 likes

Nee, niet realistisch dat ik een auto koop voor 35000 voor die 2500 km die ik per jaar rij. :joy:

Maar ik ga geen discussie houden met volop speculaties over voor welk bedrag een auto inkoopt.

3 likes

Gemiddeld 12 procent marge, zo ook opgelost :smile:

Geweldig dat ik dit lees. Waarom? Ik heb dit verhaal ook maar het is zo bijna ongeloofwaardig dat vertellen vrijwel zinloos lijkt.

Mijn oom heeft dit zo stug volgehouden dat hij nu standaard 10% korting krijgt bij de AH. (Bezorg)
Hij zegt dat bij 99% van wat je koopt er 10% af moet. Gebeurd dat niet, ergens anders kopen!
Of dit nou de supermarkt is of bij een auto dat maakt niet uit.
Hij is wel quote500 materiaal geworden en vooral dit puntje vind ik interessant … mensen die het goed hebben lijken vaak met trots het volle pond te betalen. Zo van, kijk dat kan ik grwoon…
Maar verder dan het goed hebben komen ze financieel niet.
Maar, de mensen die heel goed de waarde van stuivers in zien en overal voor het meest scherp haalbare gaan die groeien en groeien maar door financieel gezien.

Met stuivers moet je het verdienen krijg ik geregeld van hem te horen.

4 likes

Ik ga zelf naar de supermarkt, en dan vaak ook nog naar de Lidl.
Geef die tip maar eens aan je oom, kan hij nog meer besparen :money_mouth_face:

4 likes

Mooi verhaal.:sunglasses:
Bij mij zijn het vaak de mensen met veel geld die om korting vragen.:thinking:

1 like