Is het mogelijk om af te dingen bij Schaap & Citroen (Eindhoven)?

Hallo,

Heel graag wil ik de Rolex Oyster perpetual 36mm aanschaffen, maar omdat dit mijn eerste ècht kostbare horloge gaat worden wil ik het voor mezelf duidelijk hebben waar ik deze het beste aan kan schaffen.

In eerste instantie wil ik naar Schaap & Citroen omdat dit een officiële dealer is, maar dan kan ik wel meteen de volle 5k betalen. Ik heb op een aantal sites gelezen dat het niet slim is om de volledige prijs te betalen voor deze horloges, is het dus mogelijk om af te dingen bij deze winkel? Zoja, hoe ver kan je hier mee gaan?

Zijn er betere alternatieven, of andere tips? Bedankt alvast voor de hulp!

Tuulk.

Hoe goed ben je met je babbel? Begin bij 4 en kijk guitig zodat je ze niet boos maakt.

5 likes

“Ik bied een tientje, anders gaat het over hoor!”

4 likes

Gebruik de zoekfunctie met grijze dealer

1 like

Welkom op het forum.

Grijze dealers. Gassan Schiphol indien op voorraad. Of wellicht iemand die er hier vanaf wil.

1 like

Bestaat de OP ook in 36?

Ik dacht 34 of 39?!:grimacing:

2 likes

Als je wilt afdingen moet je het niet daar uitgebreid gaan passen. Dan gaan de verkopers altijd op de verdedigingsmodus omdat je toch wel veel interesse toont in het model. Loop naar binnen en zeg dat je de OP wilt kopen maar wel hun beste prijs wilt weten, omdat X reden (je twijfelt nog of je kan er ook eentje tweedehands kopen). Als je het meteen zakelijk aanpakt zit je ook niet hun tijd te verdoen. Afdingen gebeurt ook met Zenith, Breitling, Omega, Tudor etc. Dus waarom niet met een simpele OP 36mm. Zolang het maar in de winkel ligt, want afdingen op iets wat ze moeten bestellen gaat niet lukken. Dus eigenlijk alle stalen Rolex sporthorloges die nooit de winkeletalage bereiken. Als je dan toch nee krijgt, was het sowieso niet gelukt.

En anders haal je het uit het grijze circuit, zal met een OP vast goedkoper zijn. Of even de marktplaats hier in de gaten houden.

4 likes

Bruhhhhhh

23 likes

Das 39

8 likes

S&C schijnt nou niet de makkelijkste club te zijn. Waarom stuur je @Crownguard niet een berichtje? Die kan er misschien wel nieuw aankomen voor een zachtere prijs. Daarnaast zou ik naar binnen lopen en zeggen wat je mogelijk wilt aanschaffen. Geef eerlijk aan dat er meer aanbod is en je niet de volle prijs wilt betalen maar begrijpt dat zij een juwelier zijn en meer kosten hebben. Daarom wil je graag een deal waar jullie beide blij mee kunnen zijn. Dus wat kunnen we met de prijs doen?

Tip:Gassan in Amsterdam

Succes!

2 likes

Bij alles behalve Rolex wel. Anders weet ik niet.

1 like

Gewoon netjes vragen en als je geen korting krijgt kan je het grijze circuit proberen. (En als het maar een heel klein beetje korting is geldt hetzelfde.)

Nee heb je, ja kan je krijgen.

In Eindhoven zit een betrouwbare grijze leverancier.

2 likes

Dit kan ik beamen. Ramon was voor mijn OP39 veel aantrekkelijker geprijsd dan S&C Utrecht.

3 likes

Hun beste prijs is zo duur mogelijk.
Het lijkt me logischer om pas te gaan onderhandelen als je zeker weet dat je het horloge wilt hebben.

1 like

Mijn recente ervaring: Afdingen bij S&C lukt niet. (misschien als je vaste klant bent)
Grijze dealers zijn geweldig. En ook die hebben koffie. Misschien geen petje als extra, maar als je geen belang hebt bij een petje van een paar honderd euro, zoek eens op het forum naar grijze handelaren.

3 likes

Oh je hebt gelijk, excuus!

Ik had deze in mijn hoofd:

5 likes

Afdingen kun je altijd proberen. Als ze geen korting willen geven en jij bent het niet met de prijs eens, dan ben je zo buiten, toch? :wink:

2 likes

Misschien niet met Rolex., geen idee. Maar met bv. Omega gaat dat prima.

2 likes

10% korting moet kunnen :+1:

4 likes

Ja daar ging ik wel vanuit, ik neem aan dat er ook een keer passen aan vooraf gaat. Maar je gezellig hun koffievoorraad opdrinken en half uur kletsen over horloges (alhoewel dat bij S&C ook weinig zinvolle gesprekken oplevert) dan kan je sowieso die korting vergeten.

Als je niks geeft over waar het horloge vandaan komt, dan kan je inderdaad het grijze circuit proberen. Wel even goed opletten dat het door een echte Authorised Dealer is afgestempeld en niet naar huis gaat met “mooi he, zo’n lege garantiekaart, kan je zelf invullen wanneer je wilt…”

2 likes