Is het mogelijk om af te dingen bij Schaap & Citroen (Eindhoven)?

Afdingen op Rolex is geen probleem. Op mijn OP (op voorraad) prima gelukt laatst bij S&C.

3 likes

Durf ik niets over te zeggen. Een Explorer mocht ik bestellen tegen listprijs, want niet op voorraad, en korting was niet mogelijk. Ik ben dan ook geen vaste klant.

Ik ben sinds vandaag (nou ja, dat was ik eigenlijk wel maar tot nu toe niet in het Rolex prijs-segment) wel fan van de grijze dealers. Je krijgt misschien geen goodies bij je aankoop, maar die interesseren mij dan weer niet. En de goed aangeschreven grijze handelaren zitten door heel Nederland verspreid, dus er is altijd wel ééntje op een acceptabele afstand te vinden.

1 like

Onder het motto ‘niet geschoten is altijd mis’ :
ik ‘ritsel’ vaak al flinke korting met een emailtje, zelfs op een nieuwe auto (géén voorraad). Komen we vervolgens bij de betreffende dealer: “Korting hebben we al besproken hè…” :blush:

1 like

Als hij in de winkel ligt geven ze op dit soort modellen doorgaans wel wat korting hoor.
Korting vragen op deze Rolex is niks vreemds hoor… succes

1 like

Als het je lukt, alleen maar beter.
Mijn onderhandelings-skills zijn waarschijnlijk niet zo goed.

2 likes

Niet op voorraad is misschien anders…

Ik heb door laten schemeren dat ik geen groentje was met het kopen van horloges. Had ook een Explorer om en verteld dat ik een beetje verzamelde. Gemeld dat ik het horloge met flinke korting kon krijgen en hun beste prijs wilde weten omdat ik liever bij hun kocht. Meteen een mooie stap. Moeilijk en teleurgesteld gekeken en een tegenbod gedaan. Toen moest de verkoopster naar achteren om te vragen of ze nog meer kon doen (standaard trucje denk ik). Toen ging er nog wat vanaf. Ik wist dat ik op zo’n 10% mocht rekenen bij Rolex en dat is prima gelukt. Grijs kan het nog iets goedkoper.

5 likes

Afdingen moet je kunnen, zo koopt de een een keuken voor 12000 de ander exact dezelfde keuken voor 8000 en een derde loopt met 6400 de zaak uit… het is een spel wat je moet liggen. Dit zelfde geldt voor horloges kopen, auto’s of andere dure zaken.

2 likes

In dit geval: geldt.

6 likes

Heeft het genootschap onze taal geen forum? kunnen jullie schoolmeesters daar lekker je taal dingetje doen…

8 likes

Sorry hoor, je sprak over geld. Het tweede ‘geld’ maakte het daarom wat ondoorzichtig.
Ik ben overigens net zo min schoolmeester als dat jij een doktor bent.

12 likes

Om onduidelijkheden c.q. misleiding of dwaling uit te sluiten, dit ter bescherming van TS of de actieve lezers van dit topic, heb ik de t toegevoegd aan het woord geldt. Iedereen happy euh blij euh content😉

7 likes

Ik zou ook ergens in het gesprek aangeven dat je niet met een creditcard gaat betalen. Ik merkte dat (vanwege provisie waarschijnlijk) ze hier ook wat “vriendelijker” van worden.

2 likes

Ga 5x passen in een maand tijd. Of ze gunnen het je of ze zijn je zat :wink: Voor een stale instapper moet je trouwens geen wonderen verwachten. Waarschijnlijk zo’n 15%

Eigen ervaring?

1 like

Deze zin is natuurlijk qua opbouw tenenkrommend.
Had er een paar komma’s tussen gezet om het er beter uit te laten zien.

Bijvoorbeeld: Iedereen happy, euh, blij, euh, content.

6 likes

Komma neuker. :joy::rofl:

2 likes

Zal mijn post vanaf nu eerst naar je privé sturen, dan plaats ik ze na goedkeuring deal?

1 like

Dat lijkt mij inderdaad een goede deal.

Controle en verbeteren van toegestuurde post komt op 3,50 ex btw per bericht.
Fee per geplaatst bericht is 60 cent ex btw.

Veelposters, dat wil zeggen meer dan 70 berichten per dag, krijgen 6% korting.

De Airking komt al in zicht :sunglasses:

5 likes

Je kan natuurlijk ook de post eerst voorleggen aan het Taalnazi topic. :thinking:

1 like

Is dit in €, £, $, bitcoin of accepteer je ook natura?

2 likes