Is het mogelijk om af te dingen bij Schaap & Citroen (Eindhoven)?

Het antwoord op je vraag is dus: ja, het is mogelijk. De percentages hier wisselen nogal, afhankelijk van het merk en type horloge en je onderhandelingsskills. Advies om ook eens bij een grijze dealer te kijken.

Tot slot: een dokter hoeft geen doctor te zijn, maar dat kan weer wel zo zijn in sommige gevallen.

succes!

:thinking::joy:

Want u denkt meer?

2 likes

15% is prima te doen
Afdingen lukt trouwens overal. Bij de Jumbo ding ik ook altijd af en bij de Hema toiletten lukt het ook meestal.

5 likes

Airking, OP en exp1. Allemaal instappers, maar wel kwalitatief natuurlijk op hetzelfde niveau als de andere modellen.

In dat geval DoCtor. :rofl:

Ben ik ook benieuwd naar…

“Grafisch ontwerper, vader van twee dochters, fervent muziek verzamelaar, steek teveel geld in mijn thuisbioscoop en ben vooral lijp van Breitling.

Tsja…:smile:

Hee elk mens heeft zo zijn gebreken

3 likes

Daar bedoel je waarschijnlijk af-vegen of…

Dat men garantie weigert wanneer je er een beroep op doet. Dit speelt tegenwoordig bij meerdere merken om het doorverkopen van AD naar de grijze handel te beperken cq voorkomen.

Hier is geen algemeen antwoord op te geven. Het hangt van veel contextuele factoren af.

Welke medewerker spreek je? Hoe is zijn/haar dag verlopen (zowel emotioneel als qua sales)? Hebben ze het model op voorraad? Is het een ‘winkeldochter’? Wat is hun marge? Hebben ze die week al hun targets gehaald? Hoe druk is het in de winkel? Hoe kom jij over op hen? Hoe goed zijn je onderhandelings skills?

Het is in principe mogelijk om daar korting te bedingen, maar het is allerminst een zekerheid. Uit ervaring: met een Omega die op voorraad was, is het me gelukt (zonder veel moeite trouwens: gewoon oprecht “serieus interesse maar vind de prijs te hoog”) maar met een toch vrij dure band (ander horloge, ander moment) die ze moesten bestellen was niets te doen. Begrijpelijk trouwens.

Op Rolex ook hoor Sammie.

Ik weet het, echter 15% op een stalen Rolex zonder dat je ooit een stap binnen S&C hebt gezet en zonder connecties acht ik (anno 2019 met de huidige Rolex-gekte) uitgesloten.

1 like

Op stalen subs, gmt’s sowieso niet…

Op DJ, OP wel. 10% moet zeker lukken, 15 wellicht alleen met connecties…

1 like

Korting op een stalen Rolex bij een AD lijkt me sowieso onhaalbaar, zeker als je er geen vaste klant bent. Zij weten ook dat men ermee naar de overkant loopt waar de niet AD in zijn (gebruikte) horlogewinkel er 1K bovenop legt (wat mag van mij want vraag en aanbod en zo).

1 like

Hi Donroger,

als het je echt om de prijs gaat zou je een keer naar deze tool kunnen kijken:https://revoluxr.com/

ik heb mijn speedmaster ook via dit platform aangeschaft, ze zetten je vraag uit bij alle dealers in Nederland en laten deze dealers dan een passend aanbod formuleren.

ik weet niet hoe het aanbod met rolex is maar met de JLC van mijn vader was zelfs wat mogelijk.

enfin, mooi horloge! veel plezier ervan alvast.

Welke Speedmaster en wat was de prijs uiteindelijk?

Speedmaster sapphire, op basis van de oude prijs (5200) was het 18,5% goedkoper. En bij een authorized dealer:)

1 like

Als een AD een nieuwe vaste klant wilt, dan is een korting wel op zijn plaats, anders geen deal en geen klant. Winst maken ze toch wel. daar lig ik niet wakker van.
Ben ook wel benieuwd naar voor hoeveel een AD zijn rolex explorer inkoopt. Iemand die dat weet?