Ik ga begin juni een week op vakantie naar Zwitserland. Ik kreeg laatst het idee dat het misschien leuk zou zijn om een rondleiding bij een (of meerdere) horlogefabrikant(en) te krijgen. Op internet heb ik hier nog niet echt iets over kunnen vinden. Weet iemand hier of dit überhaupt mogelijk is?
Andere horlogegerelateerde vakantietips zijn natuurlijk ook altijd welkom.
PS mijn favoriete Zwitserse horlogemerken van dit moment zijn Eterna en Omega
Vast wel maar niet als particulier denk ik.
Al lijkt het mij een uitzondering als ze het doen. Zou wat wezen, dan loopt het bij Miele storm met huisvrouwen die willen zien hoe hun stofzuiger gemaakt wordt.
Maar ik zou je favoriete merken eens mailen, je kunt het hier vragen maar je moet het daar regelen
Ik ben onlangs naar de nieuwe IWC fabriek geweest in Schaffhausen en daar een hele mooie rondleiding gehad o.a. dwars door de productieafdeling. Heel interessant om te bezoeken.
Ik vroeg me af welke fabrikanten nog meer interessant zijn om te bezoeken? En dan bedoel ik niet die alleen een museum hebben /of waar je alleen de productie vanaf grote afstand door een glazen wand mag kijken.
Dat is bij Fortis Watches te Grenchen zeker mogelijk. Naast de uitgebreide mogelijkheid om de horlogemakers te spreken en aan het werk te zien, is het ook leuk om het Museum te bezoeken. Waar de “many firsts” te bewonderen zijn.
Vanuit huis is het trouwens ook mogelijk om een virtuele rondleiding te krijgen: