Is hij nog te redden?!

Vorige week kwam mijn vriendin ineens op de proppen met een horloge wat ze nog ergens had liggen. Met de vraag of ik er weer iets moois van kon maken. Het gaat om een Gucci 3000L, niks bijzonders zeker in deze gehavende staat maar opzich leuk basis materiaal. Nu weet ik heel goed wat voor horloges ik leuk vind maar reparatie et cetera is ‘nog’ niet mijn pakkie aan.

Het uurwerk is een ETA 978002 welke enkel versiert is met een gucci opdrukje. Mijn oplossing was natuurlijk, nieuw batterijtje er in en hij zal wel weer werken. Nu heb ik er gisteren een nieuwe Renata 364 in gedaan, maar nog altijd loopt het uurwerk niet.

Nu is de vraag van deze zwaar onderontwikkelde horlogeprutser, wat kan er mis mee zijn of heb ik gewoon iets stoms gedaan.

Alvast bedankt Forum Friends

Volgende keer geen Renata (troep) batterij gebruiken als je een nieuw batterijtje wilt zetten.

Heeft de oude batterij niet gelekt?
Kan meerdere oorzaken hebben dat die niet meer loopt.
Uurwerk vies/droog, e-blok of spoel beschadigd. Vaak is het uurwerk vervangen de goedkoopste oplossing.

Valt zeker nog te redden het uurwerk.
Voor een goede uurwerkmaker is dit niks.
En desnoods kan er gewoon een nieuw binnenwerk in.

Je suggereert hier bijna dat de Renata batterij de oorzaak is van het niet weer willen lopen (het is je eerste tip…). Dat lijkt me sterk :wink:

Dat was niet de bedoeling meer een algemene tip, die nieuwe Renata zal inderdaad niet de oorzaak zijn :smile:

1 like