Is iemand bekend met Armand Nicolet?

In de eeuwige zoektocht naar meer, mooier en beter kwam ik het merk Armand Nicolet tegen.

Een korte zoekactie op het web leert mij dat het een oud (?) Zwitsers merk is, dat recent is overgenomen door een Italiaan… Is iemand bekend met dit merk? Of heeft iemand ervaring met dit merk? Ik heb al een mail gestuurd naar de distributeur voor meer info.

Ik heb weinig verstand van het technische deel, maar ik weet wel wat ik mooi vind en een aantal horloges op de website spreekt mij zeker aan.

Volgens de website zijn er overigens geen verkooppunten in Nederland.

Dank,
Mark

Ik ben er zelf niet bekend mee, maar het ziet er inderdaad goed uit.
Volgens Chrono24 liggen de prijzen tussen de €1.500 en de €4.000.

Dank. Ik heb inmiddels reactie ontvangen van de distributeur (zeer snel en zeer correct overigens).

Volgens hen zou het gaan om een van de oudste merken in Zwitserland. Klinkt, marketing-technisch, natuurlijk heel mooi…

Omdat er nog geen verkooppunten zijn in Nederland kunnen ze een behoorlijke korting geven op de list price (afhankelijk van het model en de beschikbaarheid).

Ik kijk zelf vooral naar de TM7 Day & Date modellen en de prijs voor deze modellen ligt (zonder genoemde korting) rond de EUR 2.550.

Ik vind de TM7 zelf ook één van de mooiste. Heb meer met de complete calender dan met de Day Date, maar ook de DD ziet er erg goed uit :wink:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand ervaringen met AN heeft.

De Complete Calender modellen zijn inderdaad ook mooi… Een beetje druk naar mijn smaak. :slight_smile:

Ter informatie, ik heb het even nagevraagd bij de importeur, de prijs (list price) van een Complete Calender ligt tegen de EUR 5.000. Mocht je interesse hebben, op dit moment biedt de importeur eentje aan op chrono24.com voor EUR 1.390 (grey dial/gold dots/grey leather strap).