Is iemand bekend met TCM Terra Cielo Mare?

Ik kwam dit tegen op Chrono24 en dit doet me heel erg denken aan een Porsche Design by IWC, maar het zou natuurlijk echt te belachelijk voor woorden zijn als dit daadwerkelijk ook gemaakt is door IWC. Die bandaanzet op de kast, de tachymeter, de print… veel dingen lijken er wel op maar sommige andere zijn echt toch anders.

Heeft iemand enig idee?

Groet!

image

2 likes

Jouw getoonde versie TCM komt op mij enigszins " vreemd " over.

Hier de website van de originele modellen:

vreemd vind ik dat Terra Cielo Mare nergens genoemd word op de wijzerplaat of achterkant enkel TCM in een plakmerk achtige setting

1 like

Ik kom dit model wel vaker tegen her en der, en van wat ik gelezen heb heeft TCM een paar jaar geleden een doorstart gemaakt en hebben ze hun lineup ververst (want honestly, dit is wel een beetej gedateerd, maar daarom toch niet onaardig).

Ik zie het op de wijzerplaat en op de band.

Iemand heeft 'm zwemles gegeven (niet dit exemplaar)

image

En op de rotor staat het ook. Is denk ik een 7750.

nee enkel TCM, zou ook Tutti Culpa Mea of iets kunnen zijn

Je hebt gelijk. Ik heb echt moeten zoeken naar deze afbeelding

image

Dit is het engie ‘bewijs’ dat ik kan vinden dat Terra Cielo Mare ook déze TCM is.

En meer dan dit kan ik niet vinden over dit merk behalve hearsay en dat de eigenaar/eigenaren een distributeur van IWC geweest zou zijn.

Ben benieuwd naar waar jullie mee komen.

Nou…,

Voordat TMC werd overgenomen:

“”

being italian i happen to have some infos :
TCM stands for Terra,cielo,mare (wich means earth,sky,sea).
The owner of the brand is the former italian distributor of IWC watches, who decided to enter into the market with his own line.

“”

TMC heeft verschillende eigenaren gehad sinds 2004.

Moest toch ook even denken aan deze :thinking:

m

Precies. Ik zie zoveel gelijkenissen maar ook wat verschillen. Je zou háást denken dat die TCM die ik postte gemaakt is door IWC? Die pushers, de band aanzet… Wishful thinking? Of zou TCM iemand overtuigd kunnen hebben een IWC/PD clone na te maken?