Is je adres te traceren via geplaatste foto’s??

TL-1 ben je al na 1 post en 2 stompzinnige reacties tegenwoordig. Off-Topic it is.

Dus het is de afweging, of iedereen informeren dus ook TL1, of een kwaadwillende niet op ideeën brengen.
Zeg het maar…

Daar zeg je wat, ik neig naar de conservatieve optie, denk dat dat het grootste veiligheidsvoordeel heeft omdat men dan niet met terugwerkende kracht op zoek kan gaan.

(Ik bedoel dat men dan met de opgedane kennis wel heel makkelijk het openbare deel van het forum kan gaan doorspitten)

De uitleg van het hoe en waarom staat er dan ook niet bij.

TL1 kan zonodig ook via een aankondiging zonder reacties geïnformeerd worden.

1 like

Hè? :thinking:

Ik bedoel dat men dan met de opgedane kennis wel heel makkelijk het openbare deel van het forum kan gaan doorspitten

Dat kan nu toch ook???

Ja, maar er is nu niet een compleet topic waarin haarfijn uitgelegd wordt welke foto’s kwetsbaar zijn en wat je moet doen om adressen te achterhalen.

Denk dat de kwaadwillenden echt wel zonder dit topic kunnen ontdekken dat er foto’s met metadata bestaan. Ik zou daarentegen niet weten waarom het voor een tl1 niet nodig zou zijn om op de hoogte te zijn van risico’s en voorzorgsmaatregelen m.b.t. het posten van foto’s :man_shrugging:

Dat gezegd hebbende blijf ik er verder af

2 likes

Ik volg een Amerikaanse Youtuber die rommelmarkten in Amerika afstruint naar horloges en dit ook vastlegt en uit zijn thuis, zo meldde hij, is zijn hele collectie twv 60.000 dollar gestolen.

Het ergste waren de horloges met herinneringen, hij bezat o.a. een Datejust, Hamilton interstellar, en Cartier welke hij ter gelegenheid van school of afstudeer prestaties van zijn ouders had gekregen, allen onvervangbaar en verdwenen…

1 like

Dat laat ik liever over aan de moderators

Les 1

https://youtube.com/shorts/IDH3Fr6n944?si=1iW7U3ffGlgJoLW9

1 like

Niemand is veilig. @JohnvdT zijn heemtuin ook niet. Gewoon geen waardevolle spullen in huis bewaren. Daar ben ik door schade en schande al achtergekomen. :wink:

Ik weet genoeg.

Wat mij betreft mag deze hele discussie om veiligheidsredenen verwijderd worden hoor!!!

Metadata van je foto worden voor zover ik weet gestript door de forumsoftware, dus dat is alvast geen probleem. Als je een herkenbare locatie vastlegt (en dat doe je sneller dan je denkt) is er in theorie natuurlijk een kans dat mensen die achterhalen en jou vervolgens van je Seiko 5 of Certina komen beroven.

6 likes

I feel called out

1 like

Precies dit.
Het enige risico ben je zelf!

En voor degenen die, te goeder trouw uiteraard, mijn adres hebben: :blush:

5 likes

Waar staat dat?

Ik maak m’n selfies altijd bij de achterdeur van de lokale motorclub

7 likes

:sweat_smile:

giphy (4)