Naar aanleiding van een waarschuwing mbt het gebruik van Strava en het bezit van een kostbare (race)fiets, waarbij blijkbaar het dievengilde je thuis gestalde fiets kon traceren,
heb ik de volgende vraag: kan iets soortgelijks gebeuren met geplaatste foto’s op het forum en zo ja, hoe is dit te voorkomen?
zullen we het of topic zetten?
Afhankelijk van de foto wel. Als mensen een foto plaatsen van een straat of iets dergelijks, kan je gemakkelijk met Google Lens het adres achterhalen. Vooral in de topics over auto’s en motoren zie ik vaak de halve straat op de foto.
Heel graag ja
gedaan, is beter
Ik heb net een huis gekocht. Staat nog op funda. Twee seconden zoeken met google lens en je hebt hem al. Ik liet het huis hier zien. Toch maar ff weg gehaald na waarschuwingen hier van mede forummers.
Je kunt ook je huis laten blurren op choechel
heb ik ook gedaan
Zelfde geldt voor foto’s waar kentekens op staan.
Het forum gebruikt geen locatie data, dus nee. Maar een foto van je huis in het publieke gedeelte van het forum kan eventueel getraceerd worden. Daarbij kunnen foto’s van je telefoon ook locatie data bevatten. Bij twijfel niet plaatsen zou ik zeggen.
Meer FAQ lijkt me
Ik snap dat dit eigenlijk een off topic onderwerp is, maar daar bereik je weinig forumleden mee, terwijl dit een zeer relevante vraag van algemeen belang is!
Hoe dan
Dat is een hele geruststelling!
toch zou ik liever willen zien dat alleen TL2 erbij kan
Bij deze naar FAQ, want inderdaad ook van belang voor TL1 leden. Met goed vinden van de overige TL3s hoop ik ![]()
Er kan metadata met locatie gegevens in een foto meegestuurd worden.
Je kunt zowel in Android als iOS uitschakelen dat deze data wordt meegenomen in de metadata wanneer je een foto maakt.
Want?
Gewoon nadenken voor je foto’s post.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Niet iedereen op dit forum is digitaal geïnformeerd…
Geolocation is wel een dingetje tegenwoordig
Ging over de categorie van het topic volgens mij. Niet over de foto’s
Niet eens. Dit wordt zo een openbaar instructietopic voor kwaadwillenden ![]()
Ja en dus graag weer naar off topic.