Is mijn panerai nou aan't krimpen?

Of begin ik aan de maat te wennen :smiley:

Ik heb hem nu twee en een halve week om en moet zeggen dat hij heerlijk zit.
Ondanks het gewicht van 240 gram voel ik hem eigenlijk nauwelijks zitten;ik denk dat de stalen band hem mooi in balans houdt.
Daar helpen de schakels ,waarvan de eerste drie vanaf de kast een begrenzing hebben in beweeglijkheid waarschijnlijk ook wel bij (beetje effect van een voorgevormde rubberband/aanzet (maar dan zonder het “gesmekkel” van zweet onder de band :wink: )

Ik krijg er net zo’n fijn gevoel bij als bij mijn eerste rolex date 36mm die ik na aankoop (nieuw op mijn verjaardag) 7 jaar nonstop heb gedragen (en verkocht heb omdat ik geld nodig had(had ik nooit moeten doen).

Ik denk (gevaarlijke uitspraak :smiley: ) dat ik deze pam nog wel een tijdje ga houden.
Ga proberen op mijn 50ste verjaardag (over 1,5 jaar )mezelf weer te tracteren op een rolex.
Ga daarom mijn enorme verzameling zakmessen maar eens op e-bay zetten en mijn verzameling filmauto’tjes (corgi en dinky).
Ik heb tenslotte geen geldboom in de tuin staan :smiley:

gr dirk

na een panerai wil je toch geen rolex meer?? :slight_smile:

Rick Schreef:

na een panerai wil je toch geen rolex meer?? :slight_smile:

Voor erbij toch wel ?!
Ik heb twee keer de milgauss gekocht (wit en zwart)
Als ze die zwarte met groen glas nu eens zouden maken met gewoon glas en veel van het polijstwerk weglaten zou ik er zo weer in trappen :smiley:

ik vind deze panerai veel beter bij jouw pols passen dan een 36mm rolex.

de band vind ik mooi door zn eenvoud. :~

marnix.moed Schreef:

ik vind deze panerai veel beter bij jouw pols
passen dan een 36mm rolex.

de band vind ik mooi door zn eenvoud. :~

Dat vind ik ook!
Ik ben er heel erg blij mee ,de band is geweldig !!
Gelukkig ben ik nog lang geen 50 :smiley:
Die rolex had toen een beetje mijn hobby verziekt;heb toen heel lang geen horloges gekocht.
Die rolex was wel een echte tractor;ik werkte toen in een bronsgieterij,zat de hele dag in de vloeibare gips/chamotte/klei en vloeibare was(met het horloge erin,wel goed afspoelen natuurlijk) om mallen te maken en in het zand en hakken en slijpen,ook met mijn handen bij hete smeltkroezen 1200 gr,allemaal met de rolex om,en hij bleef mooi en goed lopen ook,en dat schept toch een band
EEN HORLOGEBAND haha :)o
Met de milgauss(en )heb ik geen vrienden kunnen worden ,maar rolex blijft toch trekken (tu)
Het kan in ieder geval geen kwaad om te sparen!

Neen geen Rolex gewoon deze Panerai houden is toch iet aparts. Een Rolex heeft iedereen8-):sunglasses: maar een Panerai niet. Als je toch wat anders wil koop of spaar dan voor een Omega…:wink:

volgens mij heb je een stel beste klauwen, die panerai ziet er helemaal niet groot uit

heel veel plezier met deze

vgr

vncnt

Schitterende klok! 1 tikkeltje groter zou zelfs niet misstaan. :wink:

Hennie Schreef:

Neen geen Rolex gewoon deze Panerai houden is toch
iet aparts. Een Rolex heeft iedereen8-):sunglasses: maar
een Panerai niet. Als je toch wat anders wil koop
of spaar dan voor een Omega…:wink:

Of spaar 10 jaar langer voor een Patek :slight_smile:

als je rechts bent en vroeger links droeg zou het kunnen,…:slight_smile:

Mijn rechter pols is dikker en maakt mn horloge`s opties kleiner,…:slight_smile:

Ik vind deze Panerai geweldg mooi,en op jouw pols zeker ook.
En om deze in te ruilen voor een Rolex??? zou ik mij nog drie keer bedenken

Hij wil er een Rolex bij, er staat dat ie andere verzamelingen gaat verkopen om hem te bekostigen, dus dan heeft ie een Panerai en een Rolex, en dan daarna wil die een Patek (gokje van mijn kant).

HoHoHo!!!

Ik ga deze panerai natuurlijk niet inruilen voor een rolex!!!
Volgens mij is dit door een aantal leden niet goed begrepen.

Ik ben er juist zo blij mee :slight_smile:

Ik bedoel dat ik ga sparen voor een rolex? voor erbij.
Is meer vanwege het goede gevoel dat ik had met mijn eerste rolex,zoals ik dat nu heb met mijn (eerste :smiley: ) panerai
Maar zoals Floris ook al zegt (maar hij weet dingen die jullie niet weten :smiley: )
zou ik eigenlijk moeten sparen voor een patek nautilus :wink:

Volgens Gerard van horlogeplatform krijg ik dan pas rust (en hij kan het weten die bofkont!).

Maar dat is dan meer iets voor mijn 60ste verjaardag en veel te ver weg (zeker na mijn herseninfarct denk ik anders over dat soort dingen)en bovendien kost dat ding dan tegen die tijd al gauw €25000,- onbegonnen werk dus.
Bovendien word ik pas over anderhalf jaar 50 dus is het meer dagdromen voorlopig.

gr dirk

Je kan hem makkelijk hebben inderdaad. mooi hoor. En die Rolex date zou opgevreten worden door die Pam joh.

langejaap Schreef:

als je rechts bent en vroeger links droeg zou het
kunnen,…:slight_smile:

Mijn rechter pols is dikker en maakt mn horloge`s
opties kleiner,…:slight_smile:

Nee ik ben links en draag horloges al 35-40 jaar rechts(het is dus mijn dunne polsje op de foto…)

floris Schreef:

Hij wil er een Rolex bij, er staat dat ie andere
verzamelingen gaat verkopen om hem te bekostigen,
dus dan heeft ie een Panerai en een Rolex, en dan
daarna wil die een Patek (gokje van mijn kant).

Helemaal goed Floris :)-D

Als dit een 44mm exemplaar is lijkt ie wel gekrompen :). Je hebt een beste pols!

ja is een 44 :smiley:

Stop met eten, het is immers logischer dat je pols aan het groeien is (tu). Staat erg stoer!

zou het dat zijn :smiley:
ik stop meteen met eten gaat het sparen ook weer sneller :wink: