Is mijn Seiko 0624-5009 echt?

Hey horlogeliefhebbers,

Ik ben vrij nieuw in de horloge wereld maar heb een grote liefde voor vintage horloges. Ik heb nu al een 30 jaar oude citizen promaster en een oude fortis piloot. Mijn laatste aanwinst is een Seiko 0624-5009 maar vanwege zijn erg goeie staat ten opzichte van zijn leeftijd vraag ik mij af of hij wel echt is. Wat denken jullie?

1 like

En nu de foto nog. :face_with_monocle:

2 likes

Om alles nog wat spannender te maken had de man waarvan ik hem kocht de papieren niet meer. Ik heb hem gekocht via ebay.

1 like

Kek ding. Even een berichtje naar regio Delft. @koekoek weet wellicht meer. :+1: :slightly_smiling_face: Zal niet heel snel namaak zijn denk ik zo.

Als-ie er zin in heeft reageert-ie zelf, ik heb hem hierbij opgeroepen zeg maar.

Dank je!

Welkom bij de club Wouter.
Waarom heb twijfels over de echtheid van je horloge?
Hij kan wel echt zijn maar opnieuw geborsteld en gepolijst zijn zo dat ie op nos lijkt.

1 like

Hij is al ongeveer 40 jaar oud en ziet er nieuw uit, daarnaast wat de prijs zeker voor deze staat relatief laag.

Glaasje is vrijwel niet aan te komen denk ik, en lijkt ook krasvrij. Is vrijwel zeker mineraal dus een krassen-magneet. Ergo - mogelijk NOS-conditie.

Ik heb de verkoper op ebay opgezocht en dat ziet er prima uit met goede reviews. Zelf heb ik niet veel verstand van seiko dus op dat opzicht kan ik u niet verder helpen.

gesandter-moses auf eBay

Dat heb je snel uitgezocht :slightly_smiling_face: dank je!

Deze is wel echt, mooi horloge zelf en nog in prachtig staat :heart_eyes:

Met een beetje zoek zijn er nog fijne exemplaren te vinden

Ziet er goed uit. Zeker zo’n lcd is niet goedkoop na te maken, dan zou de namaker ze beter als vervangende lcd schermen kunnen verkopen met dikke winst Mooi echt horloge dus.

Deze is anders best wat minder fijn met dat regenboog effect in het scherm…

Er is een italiaan met nog wat NOS kastjes voor oa Seiko LCD horloges. Knapt je horloge wel wat van op als je hetzelfde model hebt in mindere staat.

s-l400 (2)

Zag dat hij voor dit model zelfs nog een NOS bandje heeft. Maar die heb jij niet nodig :grinning_face_with_smiling_eyes:

https://www.ebay.nl/sch/i.html?isRefine=true&sid=checkpointflorence

Ik denk ook niet dat het een fake is. Wel denk ik dat het horloge wat opnieuw opgemaakt is als ik naar de sluiting kijk.

2 likes

Waar zie jij de sluiting? :man_shrugging:

Wel goed het topic doorlezen :innocent:

Jij kijkt. Ik zie geen sluiting.