Is mijn Seiko 7002-700A echt?

Beste leden van het horlogeforum,

Ik heb een tijd geleden deze Seiko duiker voor een zachte prijs op de kop kunnen tikken, na mijn aankoop wat meer gaan verdiepen in het horloge zelf en begin te twijfelen of hij wel orgineel is…

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

1 like

Neem ons eens mee in je twijfels

@koekoek

Mijn gevoel is dat iig de plaat niet klopt.

De insert lijkt me aftermarket want te netjes en de lumepip ziet er vreemd uit.

De case lijkt me echt…

Ik zie op de dial van het horloge een ander nummer (7002-700LR)

ook als ik het horloge opzoek kom ik de combo van de zwarte bezel en blauwe dial nergens tegen, misschien heb ik het helemaal mis maar ik vraag mij daarom af of hier niet iets mee is gedaan in de loop van de tijd!

Wijzerplaat en secondenwijzer kloppen niet:

1 like

Ik heb het vermoeden dat de dial een after market is. De uitlijning van de text rond de 6 markering is zeer gek. Kan de foto zijn. Maar lijkt er tussen gepropt. De 700A moet ook de Pepsi bezel hebben en dat heeft deze niet.

Lijkt een MOD

Wijzerplaat is fake. Wijzers aftermarket. Bezel aftermarket en tevens niet correct. Een typische niet originele 7002. Een heel snelle google zoektocht voor de aankoop had dit toch ook al kunnen uitwijzen?

Je kan het geen mod noemen (en vanwaar hoofdletters). Dit is gewoon puur een ouwe troep oplappen met nieuwe aftermarket en fake troep.

2 likes

Helder.

1 like

Met alle respect natuurlijk :innocent:

1 like

Kijk, duidelijke statements.

Zal volgende keer de hoofdlEtters weglaten;)

1 like

Vertel eens wat meer over hoe je eraan bent gekomen? Uitlijning van de tekst is al niet fris en had vragen bij jou op moeten roepen.

Tip voor volgende keer, eerst onderzoek doen alvorens te kopen, denk dat de plaat sowieso niet klopt en de bezel ook niet. Over uurwerk kan ik niks zeggen zonder fotos maar gezien de rest zou het me niet verbazen als daar ook iets niet klopt.

https://www.watchuseek.com/threads/how-to-buy-a-seiko-7002-diver-a-collectors-buying-guide.258086/

Alles wat je wilt weten over de 7002 duiker en waaraan je een echte herkent.

1 like

Ik heb het horloge voor 2 tientjes van een collega overgenomen, dus voor mij zat er niet veel risico aan toen ik hem kocht. Goed om te weten wat er nou precies niet echt aan is, voor mij is het bij dit horloge ook niet zo erg! Draag hem alsnog met veel plezier :wink:

3 likes

Interessant! ik ga het doornemen, dankjewel.

1 like

Inderdaad :joy: