Is mijn Seiko op te knappen?

Hallo SEIKO freaks.

Ik heb 1 SEIKO en dat is het eerste horloge dat ik van mijn vriendin heb gekregen in 2009. En daarom heeft het persoonlijke waarde.
Het is de SND555P1 chronograaf.
Er zitten 2 diepe krassen in het glas en wat ondiepe gebruikssporen op kast en band.
Volgens Seiko zit er saffierglas in maar dat geloof ik niet. Het krast in ieder geval snel.

Is er nog aan een nieuw glaasje te komen van deze SEIKO dat is uitgebracht in 2007 of heb ik pech?
En misschien is er zelfs iemand die het horloge wat kan oppoetsen en van een nieuw glas voorzien?

1 like

Natuurlijk kan dat, als Rob zijn Seiko liefde er op los laat…

1 like

Bedoel je Rob van Monsterwatches?
Zit hij hier ook op het forum?

Ja maar onder welke naam weet ik even niet meer.
Op FB zit 'ie ook :wink:
Onder Robokies

Ja die bedoel ik. Hij zit ook op het forum inderdaad. @robbie409 is zijn forum naam

1 like

En anders is er nog Kalle Slaap (horlogemakeronlein.nl). Denk dat het helemaal goed komt! :smile:

Bedankt voor de reacties.
Had vaker over Monsterwatches gelezen maar wist niet dat ik daar ook terecht kan voor het opknappen van een SEIKO.
Heb hem meteen een bericht gestuurd.

Goede keuze. Rob slaapt in een Seiko pyjama onder een Seiko dekbed.

3 likes

:grin:

Seiko gebruikt hardlex mineraal glas, volgens mij kan Rob er wel saffierglas inzetten.

Zou het maar via FB doen.
Heb je eerder een reactie

Krassen op t glas heb ik n hekel aan. Maar krasjes op t metaal vd kast of band op n (niet net gloednieuw) horloge vind ik niet zo erg. Het heeft wel zo z’n charme. Overmatig polijsten kan ook de vormen vh horloge veranderen.

Aan de andere kant, kan zo n klokje er weer als nieuw uitzien.

Aan jou de keus. Of ehhh… wat zou je vriendin er van vinden :wink: