Ik heb mijn skx nu z’n 9 maanden en bevalt mij prima. Tot nu heb ik er ook geen problemen mee gehad, nou ja, alleen de afwijking van 25 seconde per dag dan …
Nu werd ik vanochtend wakker en zag dat er stofje(dat denk ik dan) onder het glas zit. Niet op de wijzerplaat, maar echt tegen de binnenkant van het glaasje ‘‘geplakt’’.
Kan het zijn dat dit stofje nu pas zichtbaar is geworden en eerst ergens ‘‘verstopt’’ zat? Of is het mogelijk dat deze van buitenaf naar binnen is gekomen? Als het laatste het geval is, is het dan verstandig om het horloge op zijn waterdichtheid te laten testen?
Haha, met je zaklamp erop schijnen en kijken of het “stofje” oplicht!
Verder durf ik met enige zekerheid te stellen dat het niet van buitenaf komt als de kast nooit open is geweest of gekke dingen met de kroon hebt gedaan. Is vast nog prima waterdicht na 9 mnd.
Je zou kunnen proberen het dingetje, als ie loskomt, via het datumvenster weg te flipperen, net als die spelletjes met die mini-knikkertjes. (Als er dan iets misgaat loopt alleen je uurwerk vast ) Heb ik in voornoemd geval gedaan maar nooit wat van gemerkt.
En regelmatig heet water of sauna + zeep is wel een recept om de pakking snel op te blazen. Dat weer wel… Persoonlijk zou ik 'm een nachtje in het aquarium gooien.