Is mijn vintage Omega Seamaster wel 100% origineel?

Hallo Omega kenners,

Ik heb een Seamaster die volgens het serienummer op het uurwerk dateert uit 1957. Hij is rose (of pink) gold en hij heeft net een origineel glaasje met rose gold armor ring gekregen. Ik heb twee vragen over dit horloge waar ik geen antwoord op kan vinden:

1: Is deze kast wel een Seamaster kast? Deze vorm zonder de ‘doorlopende ring’ om het glas, heb ik bij geen enkele andere Seamaster kunnen ontdekken. Het glaasje wat ik besteld heb (op basis van de code van de deksel) paste wel exact.

2: Zijn de wijzers wel origineel? De wijzers zijn meestal in de bekende Dauphine stijl, al zie je ook wel rechte modellen. De urenwijzer lijkt overigens ook aan de korte kant.

Thanks!

De 'bezel’lijkt niet rond door te lopen.

Case: 2830-8sc 2829

Serienummer:15975859

De originele wijzers?

En of de kroon origineel is, zou ook leuk zijn om te weten!

Op een originele kroon zal toch het Omega logo moeten staan of…?

Nou nee niet echt. Pas ergens in de jaren 50 is Omega begonnen met het signeren van de kroon. Maar ja…wanneer weet ik dus niet.Zou dus heel goed kunnen dat het een originele kroon is. Ik denk dan ook dat een Omega kenner dit snel zal zien. Wel is het zo dat hij niet rose goud is.

Je had dit topic beter op het vintage deel kunnen zetten. Daar komen de kenners vaker dan hier denk ik…

marijn Schreef:

Je had dit topic beter op het vintage deel kunnen
zetten. Daar komen de kenners vaker dan hier denk
ik…

Hoi Marijn, denk dat je gelijk hebt.Zal kijken of ik hem kan verplaatsen. Dank.

Heb inmiddels een vergelijkbare kast in staal uitvoering gevonden uit 1954.Ook de kroon van dit model lijkt overeen te komen. Dus het is zeer waarschijnlijk dat alles origineel is…

Hier is mijn (ooit van Krabong overgenomen) exemplaar met centrale secondewijzer en gesigneerde kroon.

Jouw kroonvorm is overeenkomstig maar hoort wel gesigneerd te zijn.
De wijzers op jouw horloge zijn helaas te breed en ook de lengte is niet zoals Omega ze pleegt toe te passen.

Veel succes met het completeren; hij is het waard!

@ Brutus: ik herinner me het horloge maar niet meer dat ik jouw het verkocht heb. En ik weet al helemaal niet meer wanneer ik het klokje gekocht hen en van wie…

Ik heb er wel spijt van dat ik het verpatst heb… :D;)

Heeft het een kaliber 283?

Gr. Roel

Fraaie Seamaster! Blijft een van mijn favoriete horloges. En de kast is inderdaad precies hetzelfde (gelukkig dus toch origineel). Weet je ook van welk jaar hij is? Ik ga de mijne ook weer helemaal in ere herstellen. Ik vind inderdaad dat hij het waard is. Niet zo zeer qua marktwaarde, maar vooral omdat het horloge gewoon te mooi is om te laten verkwanselen. Ik heb er al een nieuw glaasje op gezet en een Omega Buckle voor het bandje. Vooral het glaasje maakte een groot verschil.
De wijzers die er nu op zitten voelde al niet alsof die er op hoorde. Denk dat als ik dezelfde kan vinden als jij hebt (maar dan in pink gold), het horloge er al 10X beter uit ziet. Zal echter nog wel een lastige zoektocht worden. Maar stapje voor stapje krijg ik hem weer in originele staat…

Deze heeft ongeveer dezelfde uitstraling als de Omega van Krabong…alleen een chronograaf uitvoering.
zelfde bouwjaar?

grt
Peter

Dennizzz Schreef:

Fraaie Seamaster! Blijft een van mijn favoriete
horloges. En de kast is inderdaad precies
hetzelfde (gelukkig dus toch origineel). Weet je
ook van welk jaar hij is? Ik ga de mijne ook weer
helemaal in ere herstellen. Ik vind inderdaad dat
hij het waard is. Niet zo zeer qua marktwaarde,
maar vooral omdat het horloge gewoon te mooi is om
te laten verkwanselen. Ik heb er al een nieuw
glaasje op gezet en een Omega Buckle voor het
bandje. Vooral het glaasje maakte een groot
verschil.
De wijzers die er nu op zitten voelde al niet
alsof die er op hoorde. Denk dat als ik dezelfde
kan vinden als jij hebt (maar dan in pink gold),
het horloge er al 10X beter uit ziet. Zal echter
nog wel een lastige zoektocht worden. Maar stapje
voor stapje krijg ik hem weer in originele
staat…

Misschien dat je een “slopertje” kan kopen met dezelde kast zodat de lengte van de dauphninewijzers correct is. Het in ere herstellen van iets moois is juist het leuke van de hobby!
En…tijdens het zoeken kom je ook weer andere leuke dingen tegen;)

P.Slootweg Schreef:

Deze heeft ongeveer dezelfde uitstraling als de
Omega van Krabong…alleen een chronograaf
uitvoering.
zelfde bouwjaar?

grt
Peter

http://i1222.photobucket.com/albums/dd496/Slootweg
p/Omega/SDC10721.jpg

Gezien de wijzervorm denk ik dat deze mooie chrono uit ca. 1960/61 komt; dus ietje later.
Misschien kun je het via het serienummer nazien op een Omega-site…

Hij is inderdaad ook van staal en met dauphine hands, alleen loopt deze kast helemaal rond, die van mij en Brutus zijn beiden niet helemaal rond. Wel grappig om te zien dat er dus ook wijzers zijn met lichtgevende streepjes. Misschien ga ik die wel proberen te vinden!

Tja vind maar eens een slopertje in rose goud…vraag me af of die wijzers misschien niet nog gewoon te bestellen zijn bij omega. Zal wel weer duur zijn maar dan is het iig origineel…

Misschien kun je die nepper kopen van Wout, kom je met de wijzers meer in de buurt.
Niet perfect, maar al wel beter…

zie de post van Wout in onderstaand topic

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,271574

Misschien niet eens zo’n gek idee! Zal is een balletje opgooien. Ik weet alleen niet zeker of het zal passen qua maten.

Dennizzz Schreef:

Misschien niet eens zo’n gek idee! Zal is een
balletje opgooien. Ik weet alleen niet zeker of
het zal passen qua maten.

Klopt, let ook ff op de asmaat.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis;)

Krabong Schreef:

@ Brutus: ik herinner me het horloge maar niet
meer dat ik jouw het verkocht heb. En ik weet al
helemaal niet meer wanneer ik het klokje gekocht
hen en van wie…

Ik heb er wel spijt van dat ik het verpatst heb…
:D;)

Heeft het een kaliber 283?

Gr. Roel

Jongen, was dit het horloge van de …knuppel? :smiley:

HorlogeOpa

Hoe kom ik achter de hole sizes van de dauphine hands? Ik vermoed 0.75/1.40.
Iemand een idee? Heb wel een bestfit catalogus liggen maar daar kan ik niets in vinden.

Het Caliber van mijn Omega is 420 en deze schijnen qua wijzer maat weer interchangable te zijn met calibers: 35.5, 39.1, 140, 141, 142, 150, 360, 361, 370, 371, 372, 410, 420, 470, 471, 490, 491, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 510, 511, 550, 551, 552, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 570, 571, 590, 591, 592, 593, 600, 601, 602, 610, 611, 613, 750, 751, 752.

Ofrei heeft zowaar diverse in rose gold:

http://www.ofrei.com/page640.html