Is nieuwe Citizen eco drive nog tot leven te wekken?

Sneeuw doet wonderen wat lichtintensiteit betreft.

Dat hebben we hier genoeg, dus wie weet…

1 like

Hello sir,

One time it took a whole day facing the window on a summer day, in the Netherlands that’s almost 14 hours of daylight. It is very unlikely that you ran into an issue or that the battery life will be affected.

I hope it already came back to life at this point. Good luck and congrats, it’s a beautiful watch!

4 likes

Heb je het horloge niet lopend gekocht?
Een geheel opgeladen CB0190 heeft een gangreserve van 180 dagen.
Als ie helemaal leeg is, dan is dit niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu.

Een dagje in het raamkozijn, of nog liever direct in het daglicht, moet het horloge wel weer lopend krijgen.

3 likes

Update: de secondewijzer loopt inmiddels…

6 likes

:+1: goed nieuws. Trek eens een fotooke? Aub?

Zoals al gezegd het kan behoorlijk lang duren en voordat je met de functies aan de gang gaat is even een video op YouTube hierover opzoeken best handig. En dat zeg ik uit eigen ervaring. :see_no_evil:

1 like

Op verzoek….

12 likes

Ik vind het een gaaf klokkie

2 likes

Mooi horloge hoor! Veel plezier ervan!

1 like

Je zal nog wel even de tijdzone in moeten stellen. Neem aan dat er een boekje bij zit.

Of niet uiteraard :joy:

Na 3 bladzijden denk je echt waar gaat dit over. Een video op YouTube opzoeken helpt echt goed. Iemand die het stap voor stap laat zien is zoveel handiger.

1 like

Ik smul van instructieboeken :nerd_face:

1 like

Ik heb ook ooit een ecodrive binnen gekregen; eerste reactie schrikken… Staat stil. Meteen onder een lamp (30w), na een half uur niks! #$-@(_)_6 toen naar buiten, niet bij stil gestaan dat dat veel sneller zou gaan, na 30 sec lopen… Dus de lichtbron maakt veel verschil.

Heb je toevallig een felle LED zaklamp of zo, dat kan veel verschil maken

Edit; loopt inmiddels :rofl:

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Nope, er zit geen handleiding bij…

Fijn, dank je wel.

1 like

Update: horloge loopt en de functies zijn ingesteld. Dank voor alle tips en tricks.

5 likes