Goedemiddag, ik heb vanmiddag mezelf getrakteerd op een nieuwe Citizen CB0190, een horloge met eco drive en radio gestuurd mechanisme. Nu was het echter zo dood als een pier. Dus het klokje ligt al de hele middag onder een lamp, maar ik zie nog steeds geen teken van leven. Moet ie werkelijk 24 uur worden opgeladen voordat er enige beweging in de wijzers komt? Ook bij het draaien van de kroon geen reactie… Heeft iemand hier ervaring mee?
Zit er nog een reset mogelijkheid op? Ik heb een Citizen die pas gaat lopen als je de knoppen indrukt, kroon uittrekken en weer terug duwen, knoppen loslaten. (Als ie heel erg leeg is geweest)
Ik had het woord horloge al een keer gebruikt. Dan vind ik het mooier om een synoniem op te schrijven dan hetzelfde woord. Maar kennelijk ligt dat gevoelig…
Deze gaat automatisch weer uit winterslaap komen denk ik. Eerst gaat de secondenwijzer om de twee seconden bewegen, en wanneer voldoende opgeladen gewoon elke seconde tikken.
Rekening houdend met deze tabel en een inschatting van een bijna helemaal lege batterij, dan wordt het rond deze tijd voor de optimisten een hele week vensterbank met alle zon die je kan hebben voor het uurwerk goed op gang komt.