Is Panerai's toptijd voorbij?

Hi Horlogefans,

Toen ik in 2017 eindelijk mijn Panerai Radiomir 610 kon kopen, vond ik dit een super deal. Korting op een base Panerai, waarvan ik altijd las op blogs dat ze moeilijk te krijgen zijn.

Een jaar later wil ik het horloge verkopen omdat het met 44mm te groot is voor mijn bescheiden polsen - maar wel heeeel cool - lees ik ineens dat het merk uit de gratie is.

Zijn oversized klokken definitief uit de mode? Liefhebbers van groot en grof zijn er toch altijd. Of heeft het merk z’n reputatie verpest?

Zijn er kenners van het merk of conglomeraat die inzichten hebben?

1 like

tja :smile:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/9/9/99cdb7c1c9b68f49e6ebfd48171848507a37fc0c.JPG

12 likes

Inmiddels hebben ze manufactuur-werken, maar de eerste (meerdere) jaren ongedecoreerde Unitas-werkjes in een relatief eenvoudige stalen kast zetten en daar X-duizenden euro’s voor vragen… De replica’s hadden vaak dezelfde uurwerken. :sweat_smile:

6 likes

Oversized horloges zijn voor mij (persoonlijk) nooit IN de mode geweest.

2 likes

Heeft Panerai ooit een top tijd gehad dan? :smirk:

f7fa9572b35e8922a572f328c22ad148be4ea78b_1_281x500

9 likes

Waarschijnlijk voordat ze zich op de consumentenmarkt richtten.

1 like

Vind het nog steeds een geweldig merk, maar die ferrari dingen van een aantal jaren geleden en enorme vracht aan nieuwe modellen maakt de liefde wel moeilijker.

1 like

Is er ooit een Panerai toptijd geweest dan?

5 likes

Ik ben fan. Koop en draag wat je mooi vindt. Boeie dat iets uit de gratie is. Mijn ervaring is dat juist de laatste tijd weer wat meer wordt verkocht.

Alles beter dan die 36mm vrouwelijke horlogetjes!

23 likes

Hebben zichzelf volledig uit de markt geprijsd en een onduidelijk beleid gevoerd vooral de laatste jaren .

3 likes

Helemaal mee eens,:+1:t3: Eddegroot

3 likes

Zo… Italiaans van ze…

Mijn baas, een Schot met baard, is gek van horloges. Toen hij laatst in Nederland was zag ik een klein PAMmetje op z’n pols. Ik vroeg 'm wat het was, en het bleek een Panerai chrono te zijn van eind jaren negentig, begin 2000, van zo’n 39mm grootte. Zijn commentaar?

“I bought this before they became visible from space and complete fucking knobheads started wearing them”

Nu heb ik de PAM van @ThaPapper om de pols gehad, en hij is verbazingwekkend goed te dragen. Daarbij, @ThaPapper is absoluut geen knobhead, integendeel, gezellige man, maar toch…

Panerai heeft de laatste tien jaar een imago wat mij minder aanspreekt, zeker met van die idiote 26mm wijde leren autobanden met van die rare gespen ter grootte van het schild van Cap’n 'Murica.

Kortom: Je kunt een radiomir maken die er gewoon als een mooie, beschaafde cushion uitziet.

Zijn grote horloges “uit”? Als je naar de concept store van :face_vomiting: Invicta :face_vomiting: in Batavia stad :face_vomiting: gaat zou je het niet zeggen. Maar die mensen spenderen geen duizenden Euro’s aan een horloge.

Oh…

En Sly Stallone is geen fatsoenlijke ambassadeur. voor het merk. :slight_smile:

5 likes

Panerai is gewoon cool! En blijft cool. Het gaat een beetje in fases. De ene keer wil iedereen een GS, dan weer een Speedy en dan een Pammetje.

Toen ie all inclusive in Turkije op vakantie was geweest :zipper_mouth_face:? Bij mijn weten is de enige kleine PAM chrono de daylight in 40mm. Maar die ziet er toch behoorlijk uit als een Panerai.

8 likes

Voor die grote stalen bakbeesten is het nu wellicht een moeilijke tijd. Inderdaad zijn ze tweedehands wel wat goedkoper geworden.

1 like

Ik vond en vind de meeste modellen geweldig mooi.
Wat niemand kan ontkennen is dat ze een hele uitgesproken, eigen smoel hebben! Love it of hate it.

En wat trends betreft: alles komt terug! :wink:

1 like

Dus dit. Trendgevoelig zootje hier. :joy:

5 likes

Spreek voor jezelf :relieved:

2 likes

Heb jij niet ook net zo’n Titus gekocht die een hoop andere HFers ook hebben :wink::wink:

1 like

Ik vind de Panerai’s prachtig…niet allemaal natuurlijk …helaas vind ik ze te duur…
Maar jah…ik vind alle horloges te duur… :wink: