Hoi,
Ik kan via chrono 24 een horloge kopen. Hij accepteert alleen PayPal. Is PayPal altijd veilig als koper. Hij is verdeeld geen trusted sneller of wat dan ook.
Groet,
Kenzo
Hoi,
Ik kan via chrono 24 een horloge kopen. Hij accepteert alleen PayPal. Is PayPal altijd veilig als koper. Hij is verdeeld geen trusted sneller of wat dan ook.
Groet,
Kenzo
Lees dit artikel eens. Ik ben geneigd te zeggen dat het wel snor zit met veiligheid.
Ja, dat dacht ik ook. Maar er staat niets over particulier naar particulier.
Mwoah. Zolang je geen gift optie gebruikt zit je veiliger dan bij bank.
Veiliger? is er ook via chrono24 een optie om te betalen met PayPal? Of maakt 't niet uit of je via PayPal of via chrono en vervolgens via PayPal betaald?
Geen idee maar via bank is weg tenzij je via de rechter je gelijk haalt. Bij paypal is de kopersbescherming tot op zekere hoogte idioot hoog.
Volgens mij heb je nooit garantie van particulier naar particulier, ongeacht je betaalwijze. Ook bij paypal is dit specifiek uitgezonderd.
Het blijft een risico wat je hooguit kleiner kan maken door heel goed naar referenties van de verkoper te zoeken.
En dan nog is er een risico. Als je geld naar hem overmaakt terwijl hij onder de tram loopt, ben je het ook kwijt .
Face to face kan soms handig zijn. Retourtjes Londen of Munchen zijn vaak zo duur niet meer (-:
Jur
Daar is onlangs ook al een topic over geweest, er is geen uitzondering bij Paypal voor particulier naar particulier maar je moet dan wel een echte koop doen via Paypal en niet kiezen voor overmaken naar âvrienden of familieâ, dat is niet gedekt.
Heb al 2 maal een claim moeten indienen bij PayPal bij een particuliere transactie. Heb steeds mijn centjes teruggekregen zonder enig probleem, na het doorlopen van de procedure die je wel stipt moet opvolgen. Ging hier wel over kleine bedragen (< 50âŹ).
Nee, maar is een privé betaling niet ongeveer hetzelfde?
Dus ik kan gewoon zijn email adres invullen het bedrag intikken en verzenden. Als hij dan niet betaald kan ik ren claim indienen en mijn geld terug krijgen?
Zo is het bij mij gelopen en goedgekomen. Maar of dit en garantie is weet ik natuurlijk niet!
Het zou inderdaad kunnen dat het hier om die "familieschenkingen gaat.
Had ik niet zo geinterpreteerd.
En dat werkt dus zoals hierboven al gemeld, alleen als je kiest voor âgoods and servicesâ in plaats van âfriends & familyâ.
Dat betekent wel dat de koper een bepaald % van de som kwijt is aan PayPal, die hij wellicht jou wil laten betalen.
Ja de privé transactie gaat niet gebeuren. Dus dan ben ik volledig beschermd. Ik had net zelf ook de definitie Opgezocht
Dit is de definitie van PayPal over privé transacties
Een "Privétransactie omvat het overmaken van geld (gestart via het tabblad Privé van het proces ŽGeld overmakenŽ) naar en het ontvangen van geld op uw PayPal-rekening van vrienden en familie zonder hierbij een aankoop te doen. (De betaling is dus niet voor goederen of services.) Als u goederen of services verkoopt, mag u de koper niet vragen de aankoop te betalen met een privé-transactie. Doet u dit toch, dan kan PayPal u het recht ontzeggen om deze of andere betalingen voor privétransacties te ontvangen.
Ik heb enkele jaren geleden een claim ingediend. Ik had een vulpen gekocht bij een particulier maar bleek een scam te zijn, de tegenpartij had het geld natuurlijk ook al van de paypal account gehaald.
Toch zonder problemen mijn geld terug gekregen van Paypal, moest wel eerst aangifte doen bij de politie en een PV laten opstellen.
Oke, dat klinkt allemaal veelbelovend
Als koper wel jaâŠ
Ik heb al vele malen begrepen dat verkopers niet echt tevreden zijn met Paypal.
Echter, zolang er âmalafideâ verkopers zijn, koop ik, buiten HF ,particulier niets meer zonder Paypal.
Laatst voor de eerste maal van de kopersbescherming gebruik moeten maken en, na enige tijd vanwege door te lopen stappen, mijn geld volledig terug gekregen. Dit betrof iemand met fatsoenlijke referenties op WUS, eigen website, meerdere verkopen, dus ik dacht alles goed gecheckt te hebben en gewoon nooit mijn shipping/tracking gegevens ontvangen, laat staan het horloge.
Wauw⊠Wat laf zeg. Diegene kan zân goede naam ook wel vergeten zeg. Zonde, maar 't is goed gekomen
Ten gevolge van de inderdaad idioot goede kopersbescherming verkoop ik niet meer via PayPal. Ik heb nu geen dure horloges meer, maar in het verleden heb ik een Panerai en een 105.002 speedmaster naar het buitenland verkocht gewoon via Bank overschrijving. Ik neem als verkoper geen risico dat de koper een claim indient dat er niet geleverd is, of een baksteen geleverd is.