Is het zaakje juist in balans toch.
Ik heb even alle handleidingen van mijn horloges door genomen. Er staat nergens aan welke pols te dragen om schade te vermijden.
Soms klik ik op een topic om te zien of het satire of werkelijkheid is.
Dit is er zo een.
Ik ben linkshandig, en ik draag mijn horloge ook links.
Ik ben magazijnmedewerker dus hij krijgt ook best wat te verduren.
Mijn horloges liggen vrijwel allemaal plat. De G-Shocks en mijn Squale liggen op de zij i.v.m. hun bandjes.
Mij boeit het eigenlijk niet hoe ze zouden moeten liggen om zo accuraat mogelijk te blijven. Om de zoveel tijd zet ik ze allemaal weer goed. En elke dag wind ik ze allemaal weer op aangezien ik geen watchwinders heb.
Maarrrr weer even on-topic, bij mijn Squale zit de kroon niet in het midden maar schuin rechtsonder. Hoe leg je dit horloge nu neer dan? Om hem zo accuraat mogelijk te houden, moet ik dan dagelijks het bandje verwijderen en het horloge schuin tussen 2 klosjes zetten?
Horloges worden als ze van redelijke kwaliteit zijn met name in die positie goed afgesteld. Bij chronometers en echte topstukken zullen de positionele verschillen zeer gering zijn.
Je moet het meer zien in termen van noord/oost/zuid/west ipv letterlijk op de kroon leggen, anders zou je wel 360+ posities moeten proberen als je het heel nauwkeurig wil doen.