Is speciaal beter dan normaal?

Nu weer een Yellow Sumo. Een Green Monster. Een Bond back in Black Seamaster.

Ik dacht dat ik de vraag eerder had gesteld, maar zeker weten doe ik 't niet. Dus misschien nog een keer… vinden jullie een Special/Limited/Dedicated/etc. edition beter/mooier dan de normale uitvoering?
OK, laat de kritiek bij de zoveelste limited Moonwatch maar weer de revu passeren :wink:
Of de ‘limited’ van meer dean 10000 stuks 007 Omega’s. :smiley:
Maar er zullen toch ook vast wel enkele zijn die je wel kunnen bekoren?

Tja men is misschien geneigd een limited edition eerder mooi/beter te vinden (want limited). Maar het blijft een kwestie van smaak. Als het horloge in mijn ogen simpelweg minder mooi is (die 007 bv. ;)), voegt het weinig toe.

Kortom, het feit dat een horloge een limited edition oid is, voegt voor mij persoonlijk weinig toe als dat aan kwaliteit/looks inlevert.

Maar goed ik ben nog een jonkie wat horloges betreft, en heb zeker mooie monster mods voorbij zien komen hier!

De meest gevraagde Speedmasters zijn nooit gemaakt als Limited Edition. De Limited Editions liften al tientallen jaren mee op het succes van het origineel en dat zal voor meer merken gelden.

Het is niet zo dat een Limited enz automatisch mooier is.

Mooi komt op plaats een, limited of niet.

Standaard monster: hardlex, 7S26
Limited monster: saffier, 7S36

Uurwerk = hetzelfde vind ik.
Maar saffier is toch wel fijner dan hardlex.

marnix.moed Schreef:

vinden jullie een Special/Limited/Dedicated/etc. edition
beter/mooier dan de normale uitvoering?

Nee, niet omdat het een Special/Limited/Dedicated/etc. edition is.

Of de ‘limited’ van meer dean 10000 stuks 007
Omega’s. :smiley:

Ik vind een limited van duizenden stuks niet limited, zeker als je bedenkt dat er fabrikanten zijn die bij iedere gelegenheid een limited uitbrengen (Omega inderdaad, maar ook IWC en AP). Ik zou wel eens willen weten hoeveel procent van de productie limited is.

Voor horloges gaat het er bij mij in eerste instantie om dat het horloge op zich mooi is. Afhankelijk van wat er limited is aan het horloge kan dat voor mij een meerwaarde hebben.
Hierbij denk ik dan aan herdenken van een gebeurtenis/bekendheid dat tot uitdrukking wordt gebracht op het horloge. De speedmaster is daar natuurlijk het ultieme voorbeeld van.
Maar ook denk ik aan een speciale technische uitvoering - ander materiaal - of speciale accessoires - extra bandjes met opdruk.
Natuurlijk is het leuker om van een mooi horloge een net iets uniekere uitvoering te hebben dan een ander :slight_smile:

Het begrip “limited” is al jaren aan forse inflatie onderhevig.
Buick limited :slight_smile: Need I say more ?

Het uitbrengen van limiteds is gewoon een melkkoetje voor vele fabrikanten, niet alleen bij horloges.
Soms vind ik een limited heel mooi (geel Monster). Maar ik ga daar niet de 10-voudige prijs voor neerleggen natuurlijk.

En dat een limited misschien / vermoedelijk / dikwijls zijn waarde beter behoudt, daar ga ik geheel aan voorbij want dat is iets wat niemand mij kan garanderen .

Paul.

Traveller69 Schreef:

Voor horloges gaat het er bij mij in eerste
instantie om dat het horloge op zich mooi is.
Afhankelijk van wat er limited is aan het horloge
kan dat voor mij een meerwaarde hebben.
Hierbij denk ik dan aan herdenken van een
gebeurtenis/bekendheid dat tot uitdrukking wordt
gebracht op het horloge. De speedmaster is daar
natuurlijk het ultieme voorbeeld van.
Maar ook denk ik aan een speciale technische
uitvoering - ander materiaal - of speciale
accessoires - extra bandjes met opdruk.
Natuurlijk is het leuker om van een mooi horloge
een net iets uniekere uitvoering te hebben dan een
ander :slight_smile:

+1, my thoughts exactly.

marnix.moed Schreef:

Maar er zullen toch ook vast wel enkele zijn die
je wel kunnen bekoren?

Ja hoor :smiley:

robbie409 Schreef:

Standaard monster: hardlex, 7S26
Limited monster: saffier, 7S36

Uurwerk = hetzelfde vind ik.
Maar saffier is toch wel fijner dan hardlex.

Dan toch veel liever m’n Monster met saffier van jou Rob.
Hou ik tenminste nog wat vlees aan m’n arm over… of niet :stuck_out_tongue:

Puringa Schreef:

marnix.moed Schreef:

Maar er zullen toch ook vast wel enkele zijn
die
je wel kunnen bekoren?

Ja hoor :smiley:

http://img205.imageshack.us/img205/241/9lgapiexi2.
jpg

(tu)