Is Steinhart het nieuwe Sinn?

Beste leden,

Zo’n 20 jaar geleden kocht ik mijn eerste Sinn’s

Die waren kwalitatief goed tot zeer goed afgewerkt & in verhouding echt goedkoop.

(mijn 142 en 156 kocht ik voor omgerekend 325€/st., nieuw!)

De laatste jaren vind ik Sinn echt de commerciële tour opgaan, met een uitgebreide collectie en prijzen die ongeveer verdubbeld zijn.

Steinhart daarentegen maakt wel wat hommages (Sinn deed dat min of meer ook), maar heeft ook leuke eigen modellen in collectie.

En zoals Sinn vroeger, echt kwaliteit voor je geld!

Ik heb er al 2 en die zijn echt goed afgewerkt.

Wat vinden jullie van mijn redenering?

Kris

Vind het niet slecht bedacht en wel wat hebben. Nu moeten ze nog komen met een meer eigen ontwerp.

Zijn niet te vergelijken. Steinhart is goed maar de vele vele onderscheidende eigenschappen van Sinn, getegmenteerd staal, hydro en olie vulling. Ik denk dat Damasko eerder in aanmerking komt al is je gedachtegang interessant.

Nee, dat denk ik niet. De vergelijking die ik zie is dat Sinn 20 jaar geleden een zeer prettig geprijsd OEM product was (de echte maker was Guinand), net als Steinhart nu.

Sinn is inmiddels geen OEM product meer en heeft een stapel technische vernieuwingen geïntroduceerd. Ook is het gamma natuurlijk redelijk naar boven uitgebreid.

De overeenkomst met de altijd in huis geproduceerde Damasko’s (kijk ook eens naar de Si serie of het nieuwe A/H35 manufactuur-uurwerk) zie ik ook niet.

lencoth Schreef:

Nee, dat denk ik niet. De vergelijking die ik zie
is dat Sinn 20 jaar geleden een zeer prettig
geprijsd OEM product was (de echte maker was
Guinand), net als Steinhart nu.

Sinn is inmiddels geen OEM product meer en heeft
een stapel technische vernieuwingen
geïntroduceerd. Ook is het gamma natuurlijk
redelijk naar boven uitgebreid.

De overeenkomst met de altijd in huis
geproduceerde Damasko’s (kijk ook eens naar de Si
serie of het nieuwe A/H35 manufactuur-uurwerk) zie
ik ook niet.

Mee eens, ik denk dat deze merken (incl. Damasko) niet met elkaar zijn te vergelijken. Sinn is een merk met een echt eigen gezicht (voor zover daar tegenwoordig uberhaupt nog van te spreken is en eigen ontwikkelingen. Gelukkig boren ze ieder een geheel eigen publiek en portemonnee aan, dus iedereen blij.

Eric

Met alle respect maar de afwerking van Steinhart komt nog niet eens in de buurt. Heb bij mn Sinns nog nooit endlinks moeten bijvijlen.

Hahaha, zo weinig weet ik dus van Sinn af. :stuck_out_tongue:

Tja… Sinn heeft wel een hoop innovaties op z’n naam staan. Maar waren zij niet ook begonnen met ‘eenvoudige’ klokjes?

Altijd al wel de technische innovaties gehad maar denk dat in deze tijd Steinhart echt niet op het niveau kan komen. Niet als je je horloges voor dat geld blijft verkopen.

Toen ik mijn eerste Sinn’s kocht was er nog weinig sprake van innovaties.

Zoals Steinhart nu oa Rolex ‘hommeert’, deed Sinn dat toen met oa Tag.

Toen was een Sinn een samenraapsel van allerlei onderdelen.

Ik bezit een Steinhart Aircraft 8 en vind het een heel net horloge
dat ook nog heel secuur loopt.
Prijs/kwaliteit is dik in orde.

U R a Bus Schreef:

Toen ik mijn eerste Sinn’s kocht was er nog weinig
sprake van innovaties.

Zoals Steinhart nu oa Rolex ‘hommeert’, deed Sinn
dat toen met oa Tag.

Toen was een Sinn een samenraapsel van allerlei
onderdelen.

Klopt maar zo beginnen veel merken. Ik zie echter geen enkele aanleiding te veronderstellen dat Steinhart dit pad gaat verlaten. Integendeel…

U R a Bus Schreef:

Toen ik mijn eerste Sinn’s kocht was er nog weinig
sprake van innovaties.

Zoals Steinhart nu oa Rolex ‘hommeert’, deed Sinn
dat toen met oa Tag.

Toen was een Sinn een samenraapsel van allerlei
onderdelen.

Puur uit onwetendheid, maar wat was de TAG die Sinn “hommeerde” ?

Sinn en Steinhart richten zich volgens mij op hele verschillende marktsegmenten.

Ik vind het knap dat Steinhart voor deze prijzen zulke horloges kan maken. En daarin zit hun kracht denk ik. Waarom zouden ze dit pad verlaten voor een onzekere toekomst in een hoger segment?

Ik heb een Steinhart b-uhr 47mm, prima klok voor zijn prijs.

U R a Bus Schreef:

Bedankt voor de foto’s. Ik zie de overeenkomsten, maar ook de nodige verschillen :wink: