Is Tudor 't waard

Hahaha het zegt iets over anderen EN over mij.

Ik heb geen Tudor noch een Rolex, ben een Omega fanboy! :crazy_face:
(En verder is mijn budget echt niet toereikend voor een mooie Sub dus dat gaat voorbij! :slightly_smiling_face:)

Geeft niet.
Het kost gewoon tijd om goede smaak te ontwikkelen.

2 likes

Óf voor mensen die na aanschaf van een Rolex nog geld over hebben voor (o.a.) een Tudor :wink:.

6 likes

De juiste vraag is volgens mij: is het horloge voor jou het geld waard?

2 likes

Ja, punt.

6 likes

Nee.

Dit is mijn enige horloge dat ‘t geld waard is.

IMG_4882

En toch draag ik vaker deze.

6 likes

Fixed that for you…

Ik snap de ongezonde fixatie van Tudor en Rolex eerlijk gezegd niet. Volgens dat stramien zijn Seiko’s bedoeld voor mensen die geen Grand Seiko kunnen aanschaffen en Grand Seiko’s bedoeld voor mensen die geen Credor kunnen aanschaffen.

3 likes

Het vermarketen van een ‘tweede budget merk’ - uit dezelfde fabriek - stamt een beetje uit het verleden, Aristona & Philips, Bentley & Rolls-Royce en dus ook Tudor & Rolex. Tudor doet de laatste jaren wel zijn best van dat imago af te komen.

Tudor maakt tegenwoordig spannendere modelletjes dan Rolex. Vind ik. Kan ook zijn omdat ik wel een beetje uitgekeken ben op Rolex. Jaja, dat kan ook hè… :rofl: :wink:

Ik heb een bloedhekel aan schaamteloze kopieën, ook al noemt iedereen ze tegenwoordig homages. Als je iets niet kan betalen koop dan wat anders leuks - er is zó veel leuks te krijgen met een eigen smoel - en probeer er niet koste wat het kost ‘bij te horen’. Je loopt voor lul, ook als je 18 bent en nog geen echte Rolex kan betalen of het er niet voor over hebt. Maar goed, zo lang je het zelf niet ziet. Gewoon doen!

6 likes

Hahahaha je behoort tot een buitencategorie vrees ik! :joy:

2 likes

En deze vraag is de enige juiste. :+1:t2:

2 likes

Ja! Je mag die van mij passen @pasd, maar éérst die korsjeut vernietigen!!!
tumblr_static_option_1

2 likes

Tsja “wat is het waard” dat is een vraag die lastig is te beantwoorden. Wanneer je vraagt “wat is het jou waard” dan vind ik het veel makkelijker.

De reden dat ik liever geen hommages draag is dat ik graag variatie zie in ontwerpen. Ik heb meer een neiging om merken te supporten die iets proberen toe te voegen aan wat er beschikbaar is. Dat hoeft van mij niet eens nieuw te zijn. Een oude stijl terug brengen die je niet meer makkelijk vind valt daar net zo goed onder.

Tudor doet dit deels. Ze hebben wat horloges in de collectie waarvan ik vind dat die toch echt wel dunnetjes over doen wat andere merken al beschikbaar hebben (de “date-day” bijvoorbeeld, what’s in a name). Maar tegelijkertijd doet Tudor ook hele toffe dingen. Neem de BB58. Die brengt een vintage Sub vibe met zich mee die niet meer beschikbaar is in de huidige Rolex line-up. Heel tof dus. Daarbij is het niveau qua afwerking en uurwerk van Tudor gewoon van hoge klasse. Door die combinatie van ontwerp en kwaliteit heb ik waardering voor het merk.

Bovenstaande betekend overigens niet dat ik vind dat mensen geen hommage moeten dragen. Dat is juist iets dat ieder voor zichzelf moet bepalen. Het gaat er (wat mij betreft) om dat je iets draagt dat je mooi vind en waar jij een connectie mee hebt. Hoe mensen zoiets waarderen kan per persoon verschillend zijn. Maar het origineel dragen is voor mij het geld waard door kwaliteit, afwerking en connectie met het merk (door geschiedenis of ontwerp). Het gaat dus ook niet om geld, want voor niet zo veel geld kan je iets kopen dat geheel zijn eigen ding is én kwalitatief in orde (zelfs iconische ontwerpen).

1 like

Elk horlogekast is rond, vierkant of zeshoek. Daar begint de hommage factor al. :hugs:

3 likes

0b0fe9f5ad15e2b383907f463a0d2847--ladies-watches-cartier

6 likes

Nee.

Wat, vergeleken met die goedkope AliExpress rommel?

Echt wel. Elke cent, grappenmaker.

2 likes

:point_up:

1 like

Tja daar verschil ik toch iets van mening. Draagt lekker, heerlijk voor klusjes in en rond 't huis. Saffier glas, Miyota automaat, loopt mooi en + 8 sec. per 24 uur. Oké rotor is duidelijk hoorbaar maar ook weer niet zo dat 't geluid hinderlijk aanwezig is. En dat alles voor €50,- hier op 't forum gekocht.
Zijn geld wat dat betreft dus wel waard.
Maar het is wel een schaamteloze kopie :unamused:

Ik vind de gebruikte foto’s slecht (kan ook komen door de gebruikte materialen van het horloge) deze geef mij alles behalve een rijk gevoel zoal de TBB origineel wel heeft van een luxe uitstraling meer het gevoel van het horloge gewonnen op de kermis.

Ik heb replica’s gezien die er knapper uitzien, als je dan toch het geld er niet voor overhebt of niet wil betalen voor het origineel dan zou ik nog eerder hier nog voor kiezen (vloeken in de kerk ik weet het)

Is het veel horloge voor € 50,- ? ik denk het wel, als je het in deze prijscategorie waardeert (en niet van zwemmen houdt, zal wel niet waterdicht zijn), is het te vergelijken met een TBB nee.

2 likes