Issued militaire horloges topic

Ik heb m aan Ide verkocht met een 18mm. Hij gaf al wel aan dat hij 20 mooier vond staan, wellicht heeft hij er toen een 20 bij besteld :thinking:

1 like

Uhhh ow :stuck_out_tongue:

@anon50762135, kun jij het verlossende woord geven?

20mm, kijk maar naar de opvulling van de lugs.

2 likes

Bummer. Okee thnx!

1 like

Ik zal zo wel even met je meezoeken bij mijn vaste perlonadresjes. 20mm grijs toch?

2 likes

Ow top :ok_hand:t2: Ja Eulit 20mm grijs gemĂȘleerd, Kristall zal dat zijn denk ik.

Google was vandaag niet mijn vriend :frowning:

Die benamingen is ook een dingetje want die hebben ze voor één model bandje veranderd. Maar ik weet nog wel hoe dat zit. Komt goed.

2 likes

De CWC G10 is binnen!
En wat een leuk ding :grinning:

Later fotos

5 likes

Dag allemaal,
Ik zoek hulp bij het identificeren van een Longines horloge met militaire markeringen op wijzerplaat en achterdeksel. Op basis van het uurwerknummer en nummers aan de binnenzijde van het achterdeksel heb ik informatie bij Longines opgevraagd en gekregen.

De specificaties:
Referentie: 4526
Ordernummer (?): 20601
Caliber: 12.68N
Bouwjaar: 1941, geleverd aan dealer in Finland.

Ik heb twijfels bij de wijzers of deze juist zijn en of de markeringen op het achterdeksel genuine zijn.

Graag jullie input, bijvoorbaat dank!

De foto’s:

2 likes

Fotos zijn niet super scherp maar de nummers op de achterkant lijken wel laser etched?

Dacht ik ook ja.

Ok ok, ik zal me wel vergissen :slight_smile:

Geenszins:

:point_up_2:

1 like

Haha ik was al in mijn bestelgeschiedenis van Amazon.de aan het zoeken :smile:

1 like

:joy:

De achterkant is fake en de dial lijkt op een Bombay special helaas. Het enige dat echt lijkt zijn de wijzers

Oké. Thanks.

Ja later toegevoegd volgen s mij.

En uurwerk is natuurlijk ook echt en niet mis!

Idd, terwijl de binnenkant van het deksel wel genuine lijkt te zijn (denk ik als leek, met 0 verstand van militaire horloges)