Ik had gisteravond een issued CWC uit 1995 gekocht via Catawiki voor een geweldige prijs. Hij gaat verstuurd worden vanuit UK, dus ben benieuwd wanneer het horloge hier is.
Op de een of andere manier heb ik horloges gedragen door militaires altijd tof gevonden. Ik weet dat als er cijfers op de caseback staan , het horloge als het goed is gedragen is tijdens een missie. Kan iemand mij meer vertellen over Issued millitaire horloges en zijn er meer die er een bezitten?
Dit is strikt genomen niet waar. Het nummer achterop is het nsn, NATO stock number. 6645 is een militair horloge, 99 de landcode van de UK en 0555 staat voor Royal Marines. Heeft dus te maken met voorraadbeheer.
O wauw! Die zijn erg tof. Dat is eigenlijk precies wat ik wilde weten. Het ontcijferen van de nummers. Daarnaast vind ik het leuk om meer issued horloges te zien van forumleden. Die van jou zijn erg mooi. Het zou dus betekenen dat de mijne vermoedelijk gedragen is door een lid van de Royal marines uit UK?
Wat @anon50762135EV zegt. Hij is ervoor gemaakt en geleverd, maar of hij uiteindelijk ooit voor dat doel van de plank is gehaald, weet je nooit helemaal zeker. Vermoedelijk wel.
Mooi merk! Het uurwerk zal vast prachtig zijn van dit horloge. Grappig en leuk om te zien dat ze de vorige code weg hadden gekrast ipv de caseback te vervangen.