Beste horlogeliefhebbers,
Het is ondertussen al een hele tijd geleden sinds ik nog wat op het forum gepost heb.
Sommigen dachten al dat m’n interesse voor horloges weg was… Nee hoor… ik heb gewoon heel wat tijd moeten vrijmaken voor werk en familie… Ik dacht dat met de leeftijd de tijds- en werkdruk wat zou afnemen, maar niks blijkt minder waar.
In elk geval, ondertussen zijn er (gelukkig) weer wat nieuwe aanwinsten en “projectjes” bijgekomen en enkele daarvan wil ik jullie niet onthouden (het zijn niet allemaal vintages, maar ik post het toch maar hier B)- )
In volgorde van binnenkomst:
Twee “Brothers-in-Arms” (vanwege hun opvallende uiterlijke gelijkenis): een Rotary met AS 2066 werk en een Tissot PR 516 GL. Beide uit hetzelfde tijdperk en volledig gerestaureerd:
Toen de PR516 GL binnen was mocht uiteraard z’n “opvolger” met de zwevende indexen niet ontbreken: de PRS 516:
En nu we toch aan de Tissots waren: een Tissot Navigator worldtimer uit het jaar 1983 (quartz, maar “vintage”).
Je ziet ze nu en dan wel eens voorbij komen op Ebay, maar echt “volop verkrijgbaar” zijn deze exemplaren niet meer (ongelooflijk soepel band-systeem overigens):
En een afbeelding uit de Tissot katalogus 1984 (met dank aan de Swatch group die me dit bezorgde):
Ook deze werd “herboren” (Eterna werkje had ik, kastje niet). Het is een “Hongkong” versie, maar wel een echte. Eterna produceerde deze kastjes en platen lokaal, zo blijkt…;):
Ondertussen ook even mijn oude Memovox onder handen genomen (de minuutpijp was stuk, en 'm opsturen naar JLC was geen optie. Ik had, na lang zoeken, eindelijk een nieuw onderdeel gevonden in de VS en had het na ontvangst zo goed opgeborgen dat ik er thuis maandenlang achter heb moeten zoeken… (of zou het dan toch de leeftijd zijn ?)…
En tenslotte, de jongste aanwinst.
Eéntje uit 1993 (en dus volgens de forumregels zelfs geen vintage) , quartz, en zeker niet echt zeldzaam, maar meestal aantrefbaar in “bedenkelijke staat voor héél véél geld”.
Het heeft even geduurd vooraleer ik er eentje in originele “mint condition” met alles erop en eraan vond… :
Zo, bij deze zijn we weer wat “up-to-date”…
Alvast bedankt voor het lezen,
Met Vriendelijke Groeten,
Morse.