It has been a long time

Beste horlogeliefhebbers,

Het is ondertussen al een hele tijd geleden sinds ik nog wat op het forum gepost heb.

Sommigen dachten al dat m’n interesse voor horloges weg was… Nee hoor… ik heb gewoon heel wat tijd moeten vrijmaken voor werk en familie… Ik dacht dat met de leeftijd de tijds- en werkdruk wat zou afnemen, maar niks blijkt minder waar.

In elk geval, ondertussen zijn er (gelukkig) weer wat nieuwe aanwinsten en “projectjes” bijgekomen en enkele daarvan wil ik jullie niet onthouden (het zijn niet allemaal vintages, maar ik post het toch maar hier B)- )

In volgorde van binnenkomst:

Twee “Brothers-in-Arms” (vanwege hun opvallende uiterlijke gelijkenis): een Rotary met AS 2066 werk en een Tissot PR 516 GL. Beide uit hetzelfde tijdperk en volledig gerestaureerd:

Toen de PR516 GL binnen was mocht uiteraard z’n “opvolger” met de zwevende indexen niet ontbreken: de PRS 516:

En nu we toch aan de Tissots waren: een Tissot Navigator worldtimer uit het jaar 1983 (quartz, maar “vintage”).

Je ziet ze nu en dan wel eens voorbij komen op Ebay, maar echt “volop verkrijgbaar” zijn deze exemplaren niet meer (ongelooflijk soepel band-systeem overigens):

En een afbeelding uit de Tissot katalogus 1984 (met dank aan de Swatch group die me dit bezorgde):

Ook deze werd “herboren” (Eterna werkje had ik, kastje niet). Het is een “Hongkong” versie, maar wel een echte. Eterna produceerde deze kastjes en platen lokaal, zo blijkt…;):

Ondertussen ook even mijn oude Memovox onder handen genomen (de minuutpijp was stuk, en 'm opsturen naar JLC was geen optie. Ik had, na lang zoeken, eindelijk een nieuw onderdeel gevonden in de VS en had het na ontvangst zo goed opgeborgen dat ik er thuis maandenlang achter heb moeten zoeken… (of zou het dan toch de leeftijd zijn ?)… :sunglasses:

En tenslotte, de jongste aanwinst.

Eéntje uit 1993 (en dus volgens de forumregels zelfs geen vintage) , quartz, en zeker niet echt zeldzaam, maar meestal aantrefbaar in “bedenkelijke staat voor héél véél geld”.

Het heeft even geduurd vooraleer ik er eentje in originele “mint condition” met alles erop en eraan vond… :

Zo, bij deze zijn we weer wat “up-to-date”…

Alvast bedankt voor het lezen,

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Welkom terug, en hoé(tu)

Mijn beste Morse,

Tja, het heeft even geduurd vooraleer je ‘acte de présence’ gaf,
maar dan zien we ook wat!!
Wederom een aantal bijzonder fraaie, aanschouwelijke horloges.
Dank voor het delen!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom terug en wat een mooie aanwinsten (tu)

Vooral die Tissot met de zwevende indexen en de Breitling zijn om van te smullen.

Welkom terug en gelijk met een mooi verhaal.

Wow, mooie aanwinsten!

Welkom terug en veel plezier met deze nieuwe “speeltjes”

Leuk dat je weer terug bent, ondertussen heb je
in ieder geval niet stilgezeten :wink:
Mooi spul laat je weer zien waarbij voor mij de JLC
er toch wel uitspringt, prachtig (tu)

mvg

Beste Morse,

Zo dat zijn aardig wat aanwinsten! Vooral de JLC en de Breitling zou ik ook nog wel 'ns willen bezitten. Wat is de diameter van die Memovox?

Trouwens, bij deze gelegenheid wil ik je best even persoonlijk bedanken. Met jouw vintage striptease (
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,77932
) is bijna precies een jaar geleden mijn interesse voor horloges en de techniek zo aangewakkerd dat inmiddels al redelijk wat horloges in mijn bezit zijn geweest (en deels weer vertrokken ;), maar dat schijnt er ook bij te horen…) en ik zelf aan het oefenen ben met het opknappen van wat vintage exemplaren. Mijn portemonnee is overigens minder dankbaar 8-)…

Hartelijke groeten en ik hoop weer meer van je te lezen, Matthijs

Hierbij het verzoek niet meer zoveel moois in een post te doen;)

Het kan een mens ook gewoon teveel worden, zo’n overdosis ineens!

Gefeliciteerd met al het moois!

Grt. Marco

Welkom terug Morse!

Mooie JLC(tu), alleen zou ik er zelf een ander bandje omdoen:)

Overdose! :slight_smile:

Welkom terug en meteen een te gekke post (tu)

Gr. Roel

Ja hoor, die PR 516 GL wil ik óók! Is dat overigens de originele band? In elk geval 10x beter dan de band die nu bij de PR 516 Heritage wordt geleverd. Die heeft de lelijkste bandaanzet die ik ook heb gezien, helaas.

Suc6 met je schitterende aanwinsten.
(tu)

Mooie klokjes, vooral die Tissot PRS 516 kan ik wel waarderen, prachtig! :slight_smile:

Gelukkig is je passie voor horloges niet afgenomen, welcome back (tu)

inderdaad lang geleden… had je bijdragen al gemist :wink:
mooie aanwinsten ook! hoop weer veel moois van je te zien/lezen!

Erg mooi!

Ik ben met name weg van de Tissot Navigator en de -PR516. De PRS is mij iets te modern. Maar dat kan ook komen omdat ik nu zelf een blauwe PR516 onderweg heb :wink: