Zoals in een andere topic te lezen is ben ik op zoek naar een “duiker”/ stoer horloge.
Ik heb een Longines Legend Diver maar dit is een zeer beschaafde nette duiker. Ik ben gaan kijken naar een Oris(44mm) maar was niet meteen “verkocht”.
Nu zijn er erg veel merken die mooie klokken hebben.
De Fortis B42 heb ik altijd mooi gevonden.
De Omega Seamaster Planet Ocean ga ik steeds mooier vinden.
Bell & Ross vind ik een apart merk, niet zo alledaags.
Alpina is een stoer merk(Frederique Constant)
Edox spreekt mij erg aan, mooie serie. De Grand Ocean.
Dan heb je nog de Tag Heuer Aquaracer. Ook mooi.
Het horloge op dit moment voor mij, maar ja 3000 euro.
Kortom ik weet het niet. Ik zal nog veel passen en wikken en wegen om tot een keuze te komen. Wellicht valt er een tegen in het echt of is de prijs niet haalbaar(Tudor).
We zullen zien. Mocht je nog alternatieven weten dan hoor ik dit graag. Sinn is zo’n voorbeeld.
Ik heb zelf in mijn bezit een Planet Ocean met zowel een stalen als rubberen band.
Persoonlijk vind ik het nog steeds een van de betere en mooie divers. Met name gezien de prijs kwaliteits verhouding. Ook het Coaxiale uurwerk kan ik erg waarderen!.
Ben ook benieuwd naar de New Breitling Superocean, ik dacht dat deze rond de 2200 euro gaat kosten.
Ik vind van de horloges die je allemaal hebt gepost alleen de Tudor en de Planet Ocean mooi. De rest raak je denk ik snel op uitgekeken. Sinn is ook absoluut de moeite waard. Vooral de U1 of U2, volledig in zwart.
[quote]Kortom ik weet het niet. Ik zal nog veel passen en wikken en wegen om tot een keuze te komen. Wellicht valt er een tegen in het echt of is de prijs niet haalbaar(Tudor).
[/quote]
Ze zeggen wel eens dat het duurste horloge dat je koopt het horloge is dat je neemt omdat degene die je echt wil net te duur is.
Dus zoals je zegt, veel passen en wikken…En die Tudor, die is écht mooi, hè?
Doxa is lekker. tudor is klassieker in kwadraat. Hoop geld maar vergeleken met zijn soortgenoten opvallend goedkoop. IWC, Breitling, zenith, zijn nét zo duur en veelal duurder.
Op grote afstand de Planet Ocean. Van de andere klokken vind ik delen mooi, het geheel niet helemaal. De Omega vind ik het mooist uitgebalanceerd.
Is wel een hoge klok!