ITA chronographe suisse

Wie kan mij wat meer vertellen over deze klokjes?

Plaatjes? Site? Meer info hoe je hier aan kmt enz.

Wel weet ik dat CS horloge’s maakte met meerdere merknamen ofzo. Snap het hele concept niet helemaal, maar je hebt dus ITA CS en nog wat andere namen met CS erachter. Zelf vind ik de CS van Tom érg mooi. :slight_smile:

jongens foto’s graag, heb zo geen idee waar het over gaat :wink:

Ok even geen foto’s, maar wel een link…

http://www.watchcat.com/NewListings/gld4370chrno.htm

Mijns inziens een mooi horloge, maar wat is het precies?

Het is een (hele mooie) klassieke chrono met Landeron 51 uurwerk; het merk ITA ken ik eigenlijk niet, Chronographe Suisse staat op een heleboel chrono’s vanaf de 40-er jaren, meestal met zo’n Landeron, maar soms ook met andere uurwerkjes, het zijn niet echt super-zeldzame horloges (waarschijnlijk miljoenen van gefabriceerd), en de uurwerkjes zijn niet echt super-kwaliteit, maar zulke chrono’s zijn op 't moment wel erg gezocht, vooral in de grotere diameters, zoals deze.

De kast is van 18K goud, maar er zit maar heel erg weinig “goud-gewicht” aan, het is een hele dunne kast, die in vorm wordt gehouden met de 2 metalen ringen om het uurwerk (waar metal op staat), beschadigingen of deukjes in de kast zijn alleen te repareren door horloge-kunstenaars van het kaliber Freddy, ze zijn dan ook relatief moeilijk in echt mooie staat te vinden.

Wat de prijs betreft lijkt 'ie me een tikkie aan de dure kant en je zult met wat geduld en wat mazzel op ebay zeker goedkopere aanbiedingen kunnen vinden. (maar voor een internetwinkel/handelaar zal dit waarschijnlijk een redelijke prijs zijn voor zo’n horloge)
Groet,

Thanx! het is ook niet zo dat ik 'm morgen zal kopen, maar mijn interesse werd wel gewekt… Wellicht met een paar maanden!