IK heb even een korte vraag. In mijn speurtoch naar leuke horloges valt me vaak op dat in Italië (bron: Chrono24) relatief lage prijzen worden gehanteerd voor bijvoorbeeld Rolex.
Nu heb ik in het verleden ook vaak gelezen dat mensen geen zaken doen met Italië of Italianen omdat het oplichters zouden zijn. Is hier iemand met concrete voorbeelden of informatie?
Om de prijs zou het wel interessant zijn hier een Rolex te kopen, een 16610 voor €2900,- spreekt me wel aan.
Uiteindelijk komt er gewoon veel Nigeriaanse scam uit Italie. Van over de hele wereld trouwens. Zet maar eens een horloge op chrono te koop en uit alle uithoeken komen in hakkietakkie-Engels gespelde mails je box binnen…
Mooi verhaal op Rolexforum, stof tot nadenken ook.
Ik heb onlangs m’n B1 verkocht aan een fransman die gewoon ineens betaalde via banktransfer, dat is voor mij de enige manier om internationaal te verkopen. Op deze wijze zou ik zelf (van een particulier) nooit iets kopen omdat het risico mij met deze bedragen te groot is.
Ik heb onlangs contact gezocht met een Tsjech die een leuke Rolex tegen een lage prijs aanbood op Chrono24. Ik mailde hem dat ik het horloge persoonlijk zou komen halen (retourtje Praag = €70,-/€100,-). Daarna was het contact voorbij, zegt ook genoeg dus.
Ik houd het denk ik toch maar bij trusted resellers. Momenteel adverteert een trusted reseller uit Athene veel tegen zeer concurrerende prijzen.
Ik laat nu eigenlijk alle aanbieders uit Zuid-Europa links liggen. Te mooi om waar te zijn soms die aanbiedingen.
Ik ben nu een paar op vakantie geweest naar Spanje, Italie en Griekenland en kan niet anders zeggen: de nephandel bloeit als nooit tevoren. Vooral de Noord-Afrikanen verkopen allerlei nepmerkhandel gemaakt in sweatshops met Chinezen.
Dan maar een paar euri’s meer neertellen voor AD of een Noord-Europiaan met 99,5% feedback.
Uiteindelijk komt er gewoon veel Nigeriaanse scam
uit Italie. Van over de hele wereld trouwens. Zet
maar eens een horloge op chrono te koop en uit
alle uithoeken komen in hakkietakkie-Engels
gespelde mails je box binnen…
(offtopic) Hoe is het verhaal met de Italiaan genaamd Carlo afgelopen?
Zo’n keer of vijf-zes een horloge gekocht van een
Italiaanse eBayverkoper en nog nooit
problemen mee gehad. Toegegeven: het ging dan
om Glycine, Breil en Squale en de duurste was
rond de vierhonderdvijftig euro, maar toch…
Rolex, Breitling en ander duur spul zou ik
niet via eBay of enig andere website kopen en
niet als tweedehandsje met dubieuze geschiedenis.
Maar terug naar de Italianen: m.i. niks mis mee.