I've got the blues

Blauw is een primaire kleur in het systeem van additieve kleurmenging. Het is een secundaire kleur in het systeem van subtractieve kleurmenging. Er moet echter een onderscheid gemaakt worden tussen het gebruik van de term “blauw” in de voornoemde technische zin – waarin het begrip overeenkomt met het technische begrip “violet” en een complementaire kleur is van geel – en het alledaagse taalgebruik waarin het woord de tint aanduidt die zich in het spectrum tussen cyaan en violet bevindt en de complementaire kleur is van oranje. Dit laatste blauw vindt men in het spectrum bij straling met een golflengte van ongeveer 470 nanometer.

Aldus Wikipedia. Naar mijn mening gewoon een erg fraaie kleur :sweat_smile:

Bij de online speurtocht zijn er wat mij betreft een aantal toppers met deze kleur, te weten;

Graag hoor ik jullie favoriet en met welke reden.

• Grand Seiko
  • Omega
  • Rolex
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Ja, doe mij er maar twee van. Mét cashback aub. :wink:

1 like

Laatst omgehad bij een AD😍. Was overigens 5500€

3 likes

Ik kon niet kiezen tussen de GS en Rolex.

Dus heb ik maar gekozen voor de Rolex. :joy::v:

:beers:

3 likes

Anders … (voor nu)

10 likes

JLC :ok_hand:

13 likes

Hier krijg ik het warm van :joy::+1::heart_eyes:

3 likes

Wow, die zal ook een paar centen kosten…

De omega.

Mijn blue note is deze😀:

8 likes

Deze is wel aardig.

Klopt, de JLC Enamel kost 3.630.000 cent.
Deze is iets goedkoper en kost maar 740.000 cent :

Dit mag men ook bij mij in de bus droppen (bubble enveloppe svp)

2 likes

Helaas gisteren niet aanwezig bij de Seiko Boutique in Amsterdam, maar wel om gehad bij de HF meeting in oktober. Topper!

3 likes

In centen valt het inderdaad erg mee. Kan ik hier ook als nieuwe tactiek introduceren…

3 likes

Gewoon. Omdat hij superfotogeniek is en je hem ook nog eens veel te weinig ziet.

10 likes

Doxa blauw !!!

Weet je toevallig of het datum venster blauw dan wel zwart is?

Prachtig! Valt mij op dat op sommige fotos een wat grote opening lijkt tussen de endlink en de daaropvolgende. Is dit bij jou ook het geval?

1 like

Denk dat je een topper vergeet …