‘Blauw is een primaire kleur in het systeem van additieve kleurmenging. Het is een secundaire kleur in het systeem van subtractieve kleurmenging. Er moet echter een onderscheid gemaakt worden tussen het gebruik van de term “blauw” in de voornoemde technische zin – waarin het begrip overeenkomt met het technische begrip “violet” en een complementaire kleur is van geel – en het alledaagse taalgebruik waarin het woord de tint aanduidt die zich in het spectrum tussen cyaan en violet bevindt en de complementaire kleur is van oranje. Dit laatste blauw vindt men in het spectrum bij straling met een golflengte van ongeveer 470 nanometer.’
Aldus Wikipedia. Naar mijn mening gewoon een erg fraaie kleur
Bij de online speurtocht zijn er wat mij betreft een aantal toppers met deze kleur, te weten;
-
Grand Seiko SGBA375
Duidelijke pluspunten zijn wat mij betreft de kastvorm en het uurwerk. Adviesprijs van 5200 euro. -
Omega Globemaster
Duidelijke pluspunten zijn wat mij betreft de wijzerplaat en de cashback. Adviesprijs van 6500 euro. -
Rolex Datejust
Duidelijke pluspunten zijn wat mij betreft de armband + verborgen sluiting. Adviesprijs is 6200 euro (met domed bezel, hetgeen ik mooier vind en qua prijs ook beter overeenkomt met de andere opties hierboven).
Graag hoor ik jullie favoriet en met welke reden.
- Grand Seiko
- Omega
- Rolex
- Anders
0 stemmers