IWC 3331, wat te doen?

Hallo iedereen,

ben vrij nieuw op het forum. Zelf heb ik enkele mooie horloges maar niet echt iets noemenswaardig. Buiten een horloge van IWC (na enig zoekwerk denk ik een 3331). Dit heb ik al jaren, met als gevolg dat de batterij is uitgelopen en de verbinding met de - zijde van de batterij naar de elektronica door de corrosie is stukgegaan. Is deze horloge het waard om te maken/ is dit te maken?


Graag jullie mening, want zelf weet ik net niet zo goed.

groeten, Freddy

1 like

Deze horloge. Gvd man!

Verklaar u nader?

Mooie horloge, zeker laten herstellen!

Het horloge, niet de horloge. Dan dus hier - ā€œdit horlogeā€. :slight_smile:

On topic - ETA kwartswerkje, maar wel IWC-geleverd zo te zien. Een zwart elektro-blok (linkerhelft) duidt op de hoogste graad ETA kwartswerken. Is niet te repareren - wel te vervangen. Wordt wel de officiele dealer dan, vrees ik. Richemont (het overkoepelend horloge-conglomeraat waar IWC in zit) Amsterdam weet wel prijsopgaven te schrijven, ik waarschuw maar vast. Wordt een relatief dure grap.

Edit - moet ik die fout niet zelf ook makenā€¦ :smiley:

Repareren, is een Iwc Portofino

1 like

http://watchestobuy.com/iwcportofinoquartz-htm/

quote: ā€˜This fine watch is VERY hard to findā€™

Misschien normaal reageren op een vraag van ts, inplaats van te vloeken?

3 likes

Hij begint met vloekenā€¦

kom kom, zoā€™n inferieur merk is IWC nu ook weer nietā€¦ :wink:

2 likes

Alvast dank voor de nuttige input!

de tranen sprongen me in de ogen Freddy, hopelijk komt het allemaal goed :cry:

lol.
Ik heb zoā€™n horloge gehad ( zonder date ) En daar had de vorige eigenaar er een quartz van laten maken. Was een automaatā€¦ Maar die viel stil als ie hem niet gebruikte ( ā€¦ ) en een quartz liep lekker door.

Alles terug laten bouwen tot een origineel automaat.

Is later weer verkocht aan een forummember :slight_smile:

1 like

ja ik dacht al waar ken ik dat model vanā€¦

Idem

Proper!

Hoe liggen de prijzen ongeveer voor dit horloge in werkende staat? Het is maar om een afweging te kunnen maken voor een mogelijke reparatie

Dit horloge is het zeker waard om te herstellen.
Het uurwerk zal vervangen moeten worden, bij Richemont zal dat een flinke rekening worden.
Eventueel is er een alternatief aangezien IWC een ETA 255.411 uurwerk gebruikt heeft.

@Helden kom er maar in

Geen idee. Maar 800-1000,- moet ie in werkende staat wel opbrengen.

Die van mij was natuurlijk een automaat. En had een originele stalen band.