Iwc 3714.01

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik, na een lange tijd hard werken en sparen, eindelijk een IWC 3714.01 kan kopen: maar waar? De prijsverschillen zijn indrukwekkend, ik wil beslist alleen een nieuw horloge. Even internetten levert het volgende beeld op:
Sayin Watches euro 4.175
Van Gelder euro 4.480
Collectorstime $ 4.290
Schuster (via chrono 24) euro 3.999

Vanwege garantie e.d. geef ik de voorkeur om het horloge in Nederland te kopen; over Sayin lees ik op het Forum positieve berichten. Heeft iemand nog suggesties of tips voor mij?

Beste Bojo,

mijn advies is: bel eens met Manbodh Watches in Den Haag. wellicht de moeite waard!

groet, Wimster

Marley Sayin is goedkoop, niet altijd de allergoedkoopste, en vooral uitermate betrouwbaar. Dat is (mij) wat waard.
Ze houdt je ook prima op de hoogte over het verloop van je bestelling.

Het taalgebruik op de site van Sayin vind ik wel erg amateuristisch overkomen. Niet echt vertrouwenwekkend.

Goedemiddag Jaap.

dank voor je reactie; van de prijsvorming van horloges is veel voor mij onduidelijk. Werkt het net als bij auto’s d.w.z. de netto prijs binnen EU landen is overal gelijk en de brutoprijs wordt bepaald door transportkosten, verzekering, winstmarge en BTW in elk afzonderlijk EU land? Ik woon in het prachtige Groningen en bij een bekende juwelier in de Herestraat staat de prachtige IWC voor de avdiesprijs in de etalage oftewel ik betaal dan euro 1.000 teveel? Of ook hier maar binnen lopen en vragen naar de contant prijs?

Benieuwd naar de reacties

Bojo

Ik heb onlangs een nieuwe IWC Pilot bij Marley gekocht.

Alles is naar tevredenheid afgehandeld

Succes

die 1000 euro verschil fiets je er wel uit hoor :smiley: