Goedenavond, ik ben benieuwd of iemand ons kan helpen. Bij mijn vader is een horloge gestolen. De cassette en het certificaat hebben we nog wel.
Wij hebben nu voor de verzekering een waardebepaling nodig
Zou iemand van jullie als kenners hier iets over kunnen zeggen? Het vermoeden is dat het een Lepin uit 1915-1920 is.
.
Oeps dat is niet zo mooi.
Maar welkom hier bij HF !
Wat volgens mij nogal van belang gaat zijn is de staat van het horloge. Op basis daarvan kun je denk ik zelf ook wel een beetje op internet zoeken wat de waarde zal zijn.
Enige wat ik weet is dat @koen ongelofelijk veel weet van zakhorloges en hij wellicht wat slimmere vragen kan stellen, als hij daar zin in heeft natuurlijk…
Heb je voor een waardebepaling van een gestolen (vintage) horloge niet een officieel taxatierapport nodig (in het geval dat je de aankoopbon niet meer hebt of de aankoop al bepaalde tijd geleden is)?? Als de verzekering zegt: “En hoe ben je op dit bedrag gekomen?”, jij: “Jaaa, dat is tot stand gekomen door wat random leden van het horlogeforum” . Denk helaas niet dat het genoeg gaat zijn
.
Goedemiddag,
Bedankt voor de tags. Ik zal even een PB sturen aan de topicstarter.
Met vriendelijke groet,
Koen
Heb echt geen kennis van deze materie, maar denk niet dat de verzekering een Waardebepaling van een Horlogeforum, of van leden daarvan als afdoende zal waarderen. Dat zal toch echt door een erkend taxateur moeten gebeuren.
En waarom zou er zich onder onze forumleden geen “erkend taxateur” kunnen bevinden?
Hallo Vincent,
Er is,vervelend genoeg,wat gepikt bij iemand.Ze vraagt via deze weg om hulp of verwacht een zetje in de juiste richting. Aan jou heeft TS in dezen iig helemaal niets.
En dan ook nog even fijn zo een (uit)lachend gezichtje erbij…hai toch killndje.
Het zijn echt niet allemaal zaken die in dit topic zomaar even uit de duim gezogen geworden vanzelf(Patek van opa,bij verhuizing gevonden in doos enz enz)
Groet,Nico.
Ps;moet ik nog even sorry zeggen tegen TS voor je,of kun je dat al zelf.
Jeetje je kan ook overdrijven zeg. Kolere.
en dan ook nog een, die dan kan taxeren, zonder het horloge te zien…
@Nico Ten eerste zeg ik haar gewoo waar het op staat. Een verzekering gaat je zeker niet geloven wanneer je zegt dat je de een (zak) horloge heb laten taxeren door een paar random mensen van een forum. Ten tweede is het natuurlijk erg rot dat het überhaupt gestolen is, dat snap ik ook wel. Ten derde zijn de foto’s nou niet bepaald de meest duidelijke foto’s, dus is het (ook al neemt de verzekering een taxatie via een forum toch niet serieus) compleet onmogelijk om over dit zakhorloge een waardeoordeel te kunnen doen. Ten vierde, lees alsjeblieft een keer je bericht door voordat je het verstuurd! Ik krijg namelijk echt hoofdpijn van het lezen van jouw bericht.